WePay: pięć sposobów jak nie stracić przez internetowych oszustów

frauds

Oszustwa wymykają się wszelkim standardom ryzyka biznesowego, ponieważ są nielinearne. W jednym tygodniu możesz nie doświadczyć żadnego, a w kolejnym być obiektem wielu ataków. John Canfield, wiceprezes WePay, dostawcy rozwiązań płatniczych online, radzi czytelnikom Evigo.pl jak najlepiej uniknąć strat spowodowanych oszustwami.

Niezależnie od tego, czy właśnie rozpocząłeś swój biznes, czy prowadzisz go już od lat, obszarem często spotykanych zaniedbań jest zabezpieczenie operacji i związane z tym ryzyko, które ponosisz w miarę rozwoju. W szczególności, jeśli w swoim sklepie internetowym obsługujesz licznych klientów i akceptujesz płatności na tej samej platformie (np. Uber, Kickstarter, Constant Contact), powinieneś wziąć pod uwagę ryzyko i to, że Twoja platforma może być na nie narażona.

1. Poznaj swojego wroga

Przede wszystkim należy zrozumieć, kto jest wrogiem Twojej platformy. Możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, że istnieją liczne rodzaje oszustw i ponoszonych w ich wyniku strat. Zaliczają się do nich oszustwa przy identyfikacji klienta, identyfikacji sprzedawcy, ryzyko związane z kredytem dostępnym dla sprzedawców. Jest najbardziej prawdopodobne, że będziesz miał do czynienia z właśnie oszustwem związanym z identyfikacją. Jest to np. sytuacja, w której ktoś zakłada konto sprzedawcy posługując się fałszywą tożsamością i opłaca je przy pomocy skradzionej karty kredytowej. Zgarniają pieniądze i znikają, a na platformę spada odpowiedzialność i pieniądze do zwrócenia.

2. Na początek stosuj proste narzędzia

Jedną z rzeczy, od których możesz zacząć jest w zasadzie dość prosta. Korzystając z usług dostawców takich jak Experian, Equifax czy LexisNexis możesz sprawdzić, czy tożsamość użytkowników jest prawdziwa i zgadza się z bazą danych. W razie potrzeby, możesz też sprawdzić ich historię kredytową.

3. Wykorzystuj dane z social media jako tajną broń

Aby stworzyć bardziej zaawansowane zabezpieczenia, powinieneś korzystać z danych społecznościowych. Wyszukanie w social media na podstawie adresu e-mail jest bardzo proste – możesz sprawdzić, czy ktoś ma profil na Facebooku i LinkedIn i czy adres zgadza się z tym, który został podany. Długo prowadzony i zaawansowany profil w social media, który zgadza się z adresem e-mail i nazwiskiem zmniejsza ryzyko, że ktoś podrobi taką tożsamość.

4. Ćwicz zarządzanie ryzykiem

Zarządzanie ryzykiem związanym z płatnościami ochroni Cię przed stratami z tytułu chargeback. Zwiększa również zaufanie do platformy, gdyż pomaga pozbyć się nieuczciwych sprzedawców, którzy odpowiadają za brak satysfakcji z zakupów. A zaufanie i dobre doświadczenie zakupowe przyspieszają wzrost obrotów.

5. Nie czekaj

Oszustwa wymykają się wszelkim standardom ryzyka biznesowego, ponieważ są nielinearne. W jednym tygodniu możesz nie doświadczyć żadnego, a w kolejnym być obiektem wielu ataków. Jedna z firm dowiedziała się, że wymierzona w nią seria ataków była napędzana wpisem na blogu, który instruował, jak szybko zarobić na tej stronie 500 dolarów. Nie pozwól, żeby coś podobnego spotkało Ciebie.

Nawet jeśli dziś nie doświadczasz żadnych ataków, powinieneś być na nie przygotowany i stosować przynajmniej podstawowe zabezpieczenia oraz mieć możliwość szybkiej reakcji. Oczywiście alternatywą jest korzystanie z dostawców usług zewnętrznych i zlecenie zabezpieczenia platformy profesjonalistom.

Nawet jeśli nie zaczniesz od razu korzystać ze wszystkich powyższych rad, ważną kwestią jest, aby zacząć myśleć o zabezpieczeniach i podjąć kroki w celu zwiększenia bezpieczeństwa i zaufania do Twojej platformy internetowej.

John Canfield jest wiceprezesem WePay. Założył też własny startup, Nimblr, mobilną aplikację, która pomaga obsługiwać systemy tranzytowe. Przedtem przez ponad osiem lat był starszym dyrektorem ds. ryzyka w eBay. Był również wiceprezesem ds marketingu w iHello oraz senior product managerem w Zip2/AltaVista.

WePay, założony w 2008 roku, to amerykańska firma dostarczając rozwiązań płatniczych. Koncentruje się szczególnie na platformach internetowych, handlowych i oprogramowaniu dla małych firm.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring