Norwegian Rain – kropla perfekcyjnego designu w e-commerce

Norwegian Rain to norweska firma odzieżowa,której siedziba znajduje się w Bergen. Jej nowa platofrma e-commerce została zaprojektowana tak, by na każdym poziomie odzwierciedlać charakter marki. Specjalizuje się w ubraniach przeciwdeszczowych, opisuje swoje produkty jako funkcjonalne, wyposażone w najnowsze rozwiązania, a jednocześnie stylowe.

Sprzedawca czerpie również z tradycji lokalnej, podkreślając, że ma siedzibę w najbardziej deszczowym mieście Europy. Rozmawialiśmy z Alexandrem Helle, dyrektorem kreatywnym i zarządzającym, aby dowiedzieć się, jak projekt strony internetowej odzwierciedla design samej marki.

n1

1. Duże zdjęcia i całkowita responsywność

Sklep internetowy Norwegian Rain jest tak samo funkcjonalny i stylowy jak płaszcze tej marki. Została zaprojektowana tak, aby nie epatować technologią, ma minimalistyczny, przejrzysty layout zdominowany przez duże zdjęcia rodem z magazynu modowego. Mimo prostego układu, strona jest w pełni responsywna, dopasowuje się do rozmiaru ekranu i wygląda tak samo dobrze na komputerze, tablecie i smartfonie.

m4

Po wejściu na stronę widzimy slider, który zajmuje cały ekran. Zdjęcia, które dostarcza rodowity mieszkaniec Bergen, są zdominowane przez czerń i biel, a kolorystyka utrzymana jest w ciemnych, „burzowych” tonach, które przywodzą na myśl deszczową pogodę. T-Michael, główny designer Norwegian Rain, wyjaśnia w filmie: „Nie jestem pewien, czy wiecie cokolwiek o Bergen, ale tutaj dwa na trzy dni są deszczowe.” Po przewinięciu w dół widzimy dziewięć szarych płaszczów pokazanych na szarym tle.

„Nasza nowa strona w pełni odzwierciedla naszą filozofię. Wykorzystujemy najnowsze technologie, ale ukrywamy to. Innowacyjność spotyka się z tradycją. Technologia z krawiectwem. Inspirujemy się harmonią japońskiej kultury designu. Zamiast popisywać się nowymi sztuczkami pozwalamy technologii robić swoje za kulisami. Pomysł jest prosty. Zlikwidowaliśmy wszystkie niepotrzebne przyciski i informacje, tworzymy przejrzystą i prostą stronę tak przyjazną użytkownikowi, jak tylko się da. Jest to wygodna harmonijna wizyta w naszym kreatywnym wszechświecie, gdzie piękne zdjęcia są maksymalnie wyeksponowane na ekranie.” – Alexander Helle mówi Evigo.pl.

„W internecie jest za dużo informacji i chaosu. Chcemy, aby nasza strona była spokojnym przystankiem, gdzie użytkownik odejdzie od pasywnego modelu internetowego surfera przechodząc w stan świadomy, ze zmysłami stymulowanymi i inspirowanymi naszą stroną.” – dodaje.

2. Spójna idea marki

Marka opiera się na trzech zasadniczych ideach „dugnad”: deszczowym otoczeniu Bergen, funkcjonalności i stylu.

„Dugnad” oznacza po norwesku „projekt społeczny”. Są nim zarówno marka jak i sklep internetowy. T-Michal oraz mieszkaniec Bergen Alexander Helle, stworzyli ten „deszczowy” projekt rozpoczynając współpracę z lokalnymi artystami i ekspertami. Strona została zaprojektowana przez lokalne studio graficzne, Grandpeople, które potem połączyło się z Anti, studiem z Oslo. Zdjęcia wykorzystane na stronie są dziełem Benta Rene Synnevåga, również mieszkańca Bergen.

n2

Zespół graficzny, Anti&Grandpeople, jest udziałowcem Norwegian Rain i myślę, że trafili w dziesiątkę, razem z programistą Tobiasem Næssem. W zasadzie, Norwegian Rain jest własnością całego zespołu kreatywnego. Wśród współwłaścicieli jest fotograf (Bent René Synnevaag), projektant (T-Michael), zespół graficzny i ja jako dyrektor kreatywny.” – mówi Helle. 

3. Strony łatwe w nawigacji

n4

Na podstronach poświęconych poszczególnym produktom zamieszczone są duże zdjęcia modeli w poszczególnych płaszczach. Każdy produkt pokazywany jest w zbliżeniu tak, żeby widoczny był rodzaj użytego materiału, dostępny jest widok całości z przodu i z tyłu. Klient może kliknąć przycisk „kup teraz” albo przewinąć w dół, żeby zapoznać się ze szczegółami na temat produktu.

Gdy klient już zdecyduje o zakupie, płaszcz można kupić za pomocą trzech kliknięć. Wystarczy nacisnąć „kup teraz”, kliknąć „dodaj do koszyka” na podstronie produktu oraz „ckeck out” na stronie potwierdzającej wybór. Stąd klient kierowany jest do strony PayPal.

Reklama

SCF 2017 Spring