Starbucks wzmacnia strategię online, by odzyskać klientów

Starbucks, największa sieć kawiarni na świecie, wzmacnia swój rozwój cyfrowy w miarę jak klienci przenoszą się z ulic i galerii handlowych do internetu.

starbucks11

Obecnie Starbucks prowadzi cztery sklepy online

Starbucks ogłosił właśnie zmiany w strukturach organizacyjnych spółki. Re-organizacja ma pozwolić prezesowi Howardowi Schultzowi w większej mierze zająć się wdrażaniem innowacji oraz „handlem nowej generacji i innowacyjnymi systemami płatności, obejmującymi urządzenia mobilne, karty płatnicze, programów lojalnościowych i e-commerce.” – informuje firma.

Dotychczasowy dyrektor finansowy Troy Alstead obejmie nowo utworzone stanowisko dyrektora operacyjnego. To rozwiązanie ma pozwolić Schultzowi poświęcić się rozwijaniu rozwiązań cyfrowych.

Starbucks od kilku lat wprowadza technologie mobilne, online i wielokanałowe, starając się podążać za klientami, którzy stopniowo znikają z głównych ulic i centrów handlowych, czyli miejsc, gdzie sieć najchętniej otwiera swoje kawiarnie.

„Święta 2013 były pierwszym sezonem, kiedy wiele tradycyjnych sklepów stacjonarnych mogło zaobserwować znaczący odpływ klientów do internetu.” – uważa Schultz.

„Unikalna kombinacja walorów internetowych i stacjonarnych Starbucksa sprawia, że jesteśmy jedną z nielicznych, globalnych marek, które mogą skorzystać na tych zachodzących obecnie, kolosalnych zmianach.” – dodał Schultz. Wkrótce sieć ma uruchomić usługę click and collect, umożliwiając klientom zamawianie napojów poprzez aplikację mobilną oraz odbieranie ich o określonej porze. 

Sieć, któa w 2012 roku zainwestowała 25 milionów dolarów w platformę do płatności online Square, umożliwia swoim amerykańskim klientom dokonywanie płatności zbliżeniowych za pomocą aplikacji mobilnych.

Starbucks prowadzi ponad 20 tys. kawiarni w 63 krajach, oraz cztery sklepy internetowe – w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji. Za pośrednictwem internetu sprzedaje herbatę, kawę oraz sprzęt i akcesoria do jej przygotowywania, a także karty podarunkowe. 

Starbucks oferuje też wielokanałowy program lojalnościowy. Klienci zdobywają „gwiazdki” płacąc w sieciowych kawiarniach i wybranych sklepach kartami Starbucks, a także za pomocą aplikacji mobilnej. W zamian za zgromadzone punkty uczestnicy programu otrzymują darmowe napoje lub posiłki.

Reklama

SCF 2017 Spring