IBM: detalistom nie wystarczy sama obecność w social media

ibm

Jak informuje IBM, już 63% internautów w Europie Zachodniej korzysta z portali społecznościowych, a współczynnik ten wzrośnie do 70% w 2017 roku. To bez wątpienia olbrzymia okazja dla detalistów. Jednak sama obecność w mediach społecznościowych nie wystarczy, aby odnieść sukces. 

Według IBM, przy obecnym, błyskawicznym tempie rozwoju technologicznego, biznes jest w stanie czerpać korzyści z możliwości oferowanych przez narzędzia społecznościowe w niespotykany dotąd sposób. Jednak wbrew temu, co zakłada wielu przedsiębiorców, sama obecność w mediach społecznościowych to zdecydowanie za mało.

„Prowadzenie biznesu prawdziwie społecznościowego oznacza głębokie zmiany w charakterze firmy. Wprowadza się je „od podszewki” – w kulturze organizacyjnej, stosowanych rozwiązaniach technologicznych, czy procedurach . Zmiany muszą jednocześnie dotykać całej horyzontalnej struktury korporacyjnej” – czytamy w raporcie IBM zatytułowanym „Are you a social business?”.

„Pracownicy powinni mieć dostęp do platform,  które umożliwią im budowanie relacji w taki sposób, w jaki budowaliby je w rozmowie twarzą w twarz lub telefonicznej” – twierdzi Stuart McRae, Executive Collaboration Evangelist w IBM.

„Aby zrobić to dobrze, potrzebna jest odpowiednia technologia. Interfejs jest oczywiście niezwykle istotny, tutaj jednak chodzi o coś więcej, o dostarczanie właściwych usług we właściwy sposób, tak, aby skutecznie rozwiązywać problemy i realnie pomagać. Jednocześnie potrzebne są zmiany w kulturze organizacji. Ważne, aby opierała się na otwartości i współpracy, a nie współzawodnictwie. Jeśli takie zmiany to dla danej firmy zbyt wiele, myślę, że narzędzia społecznościowe się w niej nie przyjmą ” – dodaje.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring