MRC: cztery sposoby na uniknięcie internetowych oszustów

online_frauds

W świetle ostatnich ataków hakerskich, w wyniku których dane klientów internetowych trafiły na czarny rynek, ważne jest żeby każdy sprzedawca który przeprowadza transakcje online był świadom zagrożenia. Czy wiedzieliście, że odpowiedzialność za internetowe kradzieże w większości spada na sprzedawcę? – pyta Karisse Hendrick, program manager w Merchant Risk Council.

Naszym zadaniem jako czołowej światowej organizacji non-profit, która wspiera i promuje przeciwdziałanie oszustwom oraz zrzesza ekspertów od płatności i ryzyka w e-commerce, jest zapobieganie oszustwom i optymalizacja płatności dla sklepów internetowych. Poniżej znajdziecie listę kilku porad, dzięki którym zmniejszycie ryzyko, że Wasz sklep padnie ofiarą ataku.

1. Zrozum zachowania konsumenckie

Zauważ jak zachowuje się dobry klient: jakie produkty może kupić podczas pierwszej transakcji? Ile produktów kupuje? Które opcje dostawy wybiera? Które strony na witrynie odwiedza zanim umieści produkt w koszyku? Głębokie zrozumienie schematów zakupowych dobrych klientów pomoże Ci zidentyfikować podejrzane i ryzykowne transakcje.

2. Aktualizuj system identyfikacji

Twoja firma nie może polegać na jednym rozwiązaniu zapobiegającym oszustwom. Sprzedawcy powini korzystać z szeregu zewnętrznych i wewnętrznych narzędzi, które zabezpieczają płatności na wielu poziomach. Są to systemy weryfikujące tożsamość oraz autentyczność użytkowników. Ponieważ oszustwa internetowe przybierają różne postacie, kluczowe jest zastosowanie wielopoziomowych rozwiązań i poleganie na więcej niż jednej procedurze identyfikacyjnej, która pomaga zapobiegać fałszywym transakcjom. Z włamaniami nie można walczyć za pomocą jednego narzędzia, tak samo jak nie można zbudować domu używając wyłącznie młotka.

3. Zidentyfikuj pierwotną przyczynę chargebacków 

Może wydawać się kuszące wpisać koszty chargebacku w straty i pogodzić się z nimi, jednak jesteś w stanie w dużej mierze zapobiec przyszłym próbom oszustwa. W tym celu należy co miesiąc weryfikować wypłaty z tytułu chargeback. Zacznij od posortowania wszystkich wypłat z ostatniego miesiąca według przyczyn, dla których zastosowana została procedura. Następnie zakreśl te, których przyczyna pojawia się najczęściej. Znajdź podobieństwa i różnice pomiędzy tymi transakcjami. Pozyskane w ten sposób informacje oraz ich analiza mogą pomóc wykryć formy oszustw, o których nie wiedziałeś. To pozwoli Ci wprowadzić niezbędne zmiany w systemie transakcyjnym i na stronie internetowej.

4. Bierz udział w dialogu 

Może być ciężko to pojąć, ale Twoi konkurenci borykają się na tym polu z podobnymi problemami co Ty. W zakresie zwalczania oszustw Twój konkurent jest Twoim sojusznikiem. W MRC prowadzimy otwarte forum internetowe dla sprzedawców. Omawiają tam najnowsze trendy w przeciwdziałaniu oszustwom. Prowadzimy webinairy poświęcone związanym z tą tematyką kwestiom. Obecnie zbliża się kilka wydarzeń, którymi mógłbyś być zainteresowany:

2014 eCommerce Payments and Risk Conference, 17-20 marca w Las Vegas

2014 European Congress, 14-16 maja w Paryżu

Jako program manager w MRC, *Karisse Hendrick współpracuje ścisłe z wiodącymi sprzedawcami, rozpowszechnia wiedzę o najnowszych trendach związanych z bezpieczeństwem transakcji, o dobrych praktykach i akceptowaniu płatności. Karisse reprezentuje również interesy wystawców kart, agencji rządowych i dostawców płatności. Zanim zaczęła działalność w MRC, Karisse stworzyła i zarządzała działem odpowiadającym za bezpieczeństwo u dużego wielokanałowego sprzedawcy. Była również niezależnym konsultantem do spraw zapobiegania ryzyku, redukcji kosztów chargeback oraz optymalizacji infrastruktury.

MRC jest najważniejszą światową organizacją non-profit, która wspiera i promuje przeciwdziałanie oszustwom oraz zrzesza ekspertów od płatności i ryzyka w e-commerce. Wśród jej członków znajduje się niemal 400 najważniejszych światowych sprzedawców, 95% spośród 20 największych firm e-commerce na świecie, ponad 82% z 50 największych i ponad 60% ze 100 największych. 

Reklama

SCF 2017 Spring