Sondaż: pięć objawów nielojalności klienta internetowego

Przykrą prawdą, którą zna każdy sprzedawca jest to, że jeśli nie dasz klientowi tego, czego chce, da mu to kto inny. Maxymiser sporządził infografikę, która odpowiada na pytanie o przyczyny niewierności klientów internetowych i radzi co zrobić, by odzyskać ich lojalność.

Według badań przeprowadzonych przez firmę, istnieje co najmniej pięć objawów, po których wiadomo, że klienci odwracają się od e-sklepu:

  • duża liczba osób, które opuszczają stronę od razu
  • porzucanie koszyka
  • brak zaangażowania w wyszukiwanie
  • niska średnia wartość zamówień
  • jednorazowe zakupy

Aby uratować związek z klientami, Maxymiser zaleca, żeby sprzedawcy internetowi tworzyli na stronie domowej przekaz albo zamieszczali promocje dobrane według konkretnych kryteriów, unikali ukrytych kosztów, szacowali koszt dostawy na wczesnym etapie procesu zakupowego, zbierali od klientów wyłącznie niezbędne dane, rozważyli zastosowanie wskaźnika postępu, aby klient wiedział dokładnie, w którym momencie transakcji się znajduje, stosowali testowanie A/B i uwzględniali lokalizację, layout i treści otaczające funkcjonalność wyszukiwania oraz stosowali targetowanie behawioralne.

Maxymiser, firma założona w 2006 roku, pomaga marketingowcom zwiększyć efektywność stron poprzez testowanie A/B oraz personalizację. Firma współpracuje z markami takimi jak HSBC, EPSON, Virgin Media, Alaska Airlines, Harry & David, Progressive czy Office Depot.

Maxymiser ma siedzibę w Nowym Jorku oraz biura w Chicago, Edynburgu, Dniepropiertowsku, Dusseldorfie, Londynie, Monachium i San Francisco. Każdego miesiąca obsługuje 10 miliardów operacji na całym świecie.

5-signs-your-online-customers-are-cheating-on-you-750

Reklama

SCF 2017 Spring