Optaros: siedem przykazań dla e-commerce na 2014

Rok 2013 był niezwykle korzystny dla e-commerce i wszystko wskazuje na to, że trend ten utrzyma się też w roku bieżącym. „Mimo że trudno wyobrazić sobie dokładny kształt sektora pod koniec roku 2014, można wskazać siedem trendów, które z dużym prawdopodobieństwem wpłyną na jego rozwój” – twierdzi Chris Langway z firmy Optaros.

1. Nadchodzi boom dla e-commerce w formacie B2B

Liderzy firm działających w formule B2B oraz B2B2C planując strategię na nadchodzący rok z pewnością skupią swoją uwagę na handlu elektronicznym. Będziemy obserwować przesunięcie w stronę modelu przypominającego B2C pod względem nawigacji, ścieżki zakupowej, treści, rekomendacji, ocen, a nawet promocji i metod płatności. Liderzy B2B zorientują się niedługo, że ich klienci oczekują podobnych rozwiązań, jak w segmencie B2C. Firmy działające w obszarze technologii i usług zaczną dostosowywać swoje strategie do wymagań rynkowych.

2. Rozwój chmury

Debata dotycząca bezpieczeństwa i stabilności rozwiązań e-commerce opartych na chmurze będzie zbliżać się do końca w miarę postępu w adopcji nowych technologii, które usprawnią zasoby techniczne i operacyjne firm. Organizacje przyjmujące takie rozwiązania będą miały przewagę nad konkurencją, ponieważ dzięki nowym fundamentom będą mogły zapewnić sobie szybszy rozwój, redukcję kosztów oraz wprowadzić niezbędne poprawki do strategii, wymagane przez rosnącą konkurencyjność.

3. Płatności mobilne wejdą do mainstream’u

Konsumenci będą nakręcać popularność płatności mobilnych dzięki upowszechnieniu się takich systemów jak PayPal, mobilne portfele oraz usługi typu LevelUp czy Uber. Te technologie centrallizują przechowywanie i przetwarzanie danych o kartach kredytowych, dzięki czemu same karty pozostają bezpieczne w portfelach klientów, bez potrzeby narażania ich na ingerencję osób trzecich, a tym samym na przeróżne techniki skimmingowe. Oportuniści wejdą w ten trend jak najszybciej, aby wykluczyć potencjalne problemy z magistralą PCI, które mogą skutkować grzywnami wyższymi niż oszczędności wynikające z cyfrowego przechowywania danych o płatnościach.

4. Mariaż treści i handlu

Wielu detalistów od lat boryka się z problemem określonym przez Forrestera mianem „syndromu podwójnej witryny” (ang. “two-site syndrome”). Polega on na tym, że firmy oferują dwa osobne modele prezentacji marki, najczęściej prowadząc równolegle dwie witryny online. Pierwsza to klasyczna witryna „.com”, bogata w treść i zdjęcia, wspomagana przez platformę zarządzania treścią. Druga strona to sklep online, zaprojektowany w celu optymalizacji konwersji i maksymalizacji przychodów. W 2014 roku coraz więcej firm pracować będzie nad zbieżnością swoich stron WWW ze sklepami online tak, aby zapewnić konsumentowi jak najbardziej spójny odbiór marki na każdym odcinku jego ścieżki zakupowej.

5. Powstanie nowy rodzaj partnerstwa usługowego

Podczas gdy znaczenie satysfakcji klienta dla detalistów będzie stale rosło, coraz więcej sklepów skupi się na nowym rodzaju partnerstwa dla ich projektów e-commerce. Nowy twór wypełni pustkę pomiędzy integracją systemów a agencją cyfrową, a jego specjalnością będzie rozwój technologii oraz integracja systemów handlu cyfrowego w połączeniu z projektowaniem, budowaniem satysfakcji klienta oraz konsultingiem. Ci nowi partnerzy będą pracować nad całokształtem biznesu upewniając się, że zespoły marketingu, IT oraz e-commerce będą ze sobą sprawnie współpracować, a każdy z nich będzie miał jasno ustalone cele.

6. Coraz więcej firm będzie postawi kanał mobilny na pierwszym miejscu

Priorytetowe wykorzystanie kanału mobilnego stanie się wyraźnym trendem w nadchodzącym roku. Mobilność będzie najistotniejszym czynnikiem projektowania nowych usług online. Strony mobilne trafiają do coraz większej grupy odbiorców (77% światowej populacji posiada urządzenie mobilne, a 91% z nich ma je cały czas w zasięgu ręki). Zależnie od firmy i obranej przez nią strategii, rozwiązania mogą objąć projektowanie responsywne, optymalizację witryn dla komórek i tabletów oraz aplikacje wykorzystujące specyficzne funkcje danego urządzenia.

7. Zarządzanie zamówieniami będzie priorytetem dla modelu wielokanałowego

Zwiększające się zapotrzebowanie konsumentów na usługi wielokanałowe sprawi, że organizacje będą kładły większy nacisk na zarządzanie zamówieniami. Ten aspekt biznesu odpowiada za dostarczenie w czasie rzeczywistym kupującym i pracownikom informacji o stanie magazynowym danego produktu, jego lokalizacji oraz statusie zamówienia. W roku 2014 zaobserwujemy nowe usługi w tym sektorze, na przykład przegląd magazynu danego sklepu czy centrum dystrybucji. Upowszechnią się też alternatywne modele dostawy, jak wybór sklepu, z którego ma być on wysłany, czy odbiór osobisty w sklepie.;

*Chris Langway ma ponad 20 lat doświadczenia w branży sprzedaży, e-commerce oraz marketingu cyfrowego. Obecnie jest wiceprezesem odpowiedzialnym za strategię e-commerce w firmie Optaros. Jego praca polega na kształtowaniu strategii klientów w celu usprawnienia sprzedaży online. Przed Optaros Chris pracował w Wolverine Worldwide, firmie o globalnym zasięgu produkującej obuwie.

Optaros działa od 2004 roku. Firma wspiera swoich klientów w wyborze i implementacji rozwiązań z zakresu handlu online i nowych technologii wspierających rozwój e-commerce, przekraczających oczekiwania klienta. W portfolio firmy znajdują się klienci tacy jak Stella & Dot, Nestle czy Pfizer Zoetis.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring