Gemius uruchomił narzędzie analityczne dla e-sklepów

Firma badawcza Gemius stworzyła ShopMonitor, narzędzie, które umożliwia e-sklepom porównanie swoich wyników do zagregowanych danych dla swojej rynkowej konkurencji. Dotychczas do programu przystąpiło ponad 250 e-sklepów.

ShopMonitor jest usługą, dzięki której sklepy internetowe mogą analizować swoje wyniki oraz porównywać się z konkurencją. Analizie podlegają zmienne takie jak współczynnik odrzuceń, wysokość konwersji, porzucanie koszyka czy średnia wartość zamówienia. Sklepy, w zamian za udostępnienie swoich danych, zyskują dostęp do raportów i analiz, mogą też porównać się ze średnią rynkową.

„Istnieje również możliwość porównywania się ze średnią sklepów działających w konkretnej kategorii. Drzewo tych kategorii jest bardzo szerokie, a w miarę jak kolejne sklepy przystępują do programu, narzędzia porównawcze stają się coraz bardziej dokładne.” – mówi Mateusz Gordon, international e-commerce segment manager, który w firmie Gemius odpowiada za rozwój nowego narzędzia.

Faza pilotażowa programu, który ruszył w listopadzie już się zakończyła. Usługa jest dostępna za darmo, Gemius zapewnia, że dane sklepów, które przystępują do programu nie są ujawniane. Nie można porównać się z konkretnym sklepem, tylko ze średnią branży. Raporty przedstawiane są w sposób intuicyjny. Gemius nie pobiera opłat za korzystanie z narzędzia, ponieważ korzyścią ze stworzenia ShopMonitora będzie dostęp do danych o polskim rynku e-commerce.

„Często pojawia się pytanie – na czym Gemius zarabia? Nie z reklam czy opłat, lecz z dostarczania wiedzy o rynku. Naszym zyskiem z ShopMonitora będzie dostęp do wiedzy, do całościowych danych rynkowych.” – tłumaczy Mateusz Gordon.

Reklama

SCF 2017 Spring