KLM wprowadza opcję płatności przez Twitter i Facebook

klm

Holenderskie linie lotnicze KLM opracowały metodę płatności, która pozwala kupić bilet przez social media. Klienci, którzy na Facebooku czy Twitterze rezerwują lot, wybierają miejsce czy zgłaszają dodatkowy bagaż, będą od teraz mogli dokonać płatności za pomocą platform społecznościowych.

Klienci już przedtem mogli zamawiać przez social media dodatkowe usługi, ale do tej pory płatności dokonywali za pośrednictwem innych kanałów. Jednak stale upominali się u przewoźnika o opcję, która pozwoliłaby im płacić przez social media. Uruchomienie nowej usługi sprawi, że kontakt z klientem będzie mógł ograniczyć się wyłącznie do tego jednego kanału. Jak twierdzą przedstawiciele KLM, zwiększy to jakość obsługi klienta.

Aby przeprowadzić transakcję, KLM wysyła do klienta link w prywatnej wiadomości na Facebooku lub Twitterze. Wtedy klient może wybrać preferowaną metodę płatności i sfinalizować transakcję. Agent odpowiadający w KLM za media społecznościowe otrzymuje wiadomość potwierdzającą, że płatność została dokonana, a klient otrzymuje w zamian potwierdzenie wpłaty.

Pracownicy odpowiadający w KLM za social media odpowiadają każdego tygodnia na ok 35 tysięcy zapytań na Facebooku i Twitterze. W zeszłym tygodniu liczba fanów fanpage’a KLM na Facebooku przekroczyła pięć milionów. W ten sposób holenderski przewoźnik stał się najbardziej popularną linią lotniczą na tej platformie społecznościowej.

Linie KLM Royal Dutch Airlines powstały w 1919 roku. Są to najstarsze na świecie linie lotnicze, które nadal operują pod pierwotną nazwą. W 2004 roku Air France i KLM połączyły się tworząc Air France KLM.

Reklama

SCF 2017 Spring