House of Fraser w projektowaniu e-sklepu stawia na mobilność

House of Fraser, brytyjska wielokanałowa sieć sklepów, wprowadziła do projektowania stron zasadę „mobilność przede wszystkim”. Ponieważ w Wielkiej Brytanii sprzedaż mobilna dynamicznie rośnie, sprzedawcy internetowi zwracają uwagę na responsywność stron. Witryna House of Fraser została zaprojektowana przede wszystkim z myślą o użytkownikach smartfonów i tabletów. Dzięki temu właściwe informacje pojawiają się we właściwych miejscach.

1. Mobilność przede wszystkim

„Stopniowa rozbudowa” oraz stawianie mobilności na pierwszym miejscu to podejście do RWD, zgodnie z którym strona projektowana jest z myślą o wyświetlaniu na małym ekranie (smartfon czy tablet), a potem stopniowo rozbudowywana na potrzeby większych ekranów (laptopów i monitorów). Przeciwieństwem tego podejścia jest „delikatna degradacja”, które było przez jakiś czas dominujące w RWD. Jednak wraz z przesunięciem akcentu na mobilność, e-sprzedawcy muszą zacząć się dostosowywać.

W październiku 2013 roku, sprzedaż internetowa House of Fraser wzrosła o 57%. Według szacunków Affiliate Window’s Monthly Mobile Stats, 17 listopada 2013 udział tabletów i urządzeń mobilnych w ruchu internetowym osiągnął w Wielkiej Brytanii roku 35%. Dane pokazują również, że jedno na sześć kliknięć pochodzi z urządzenia mobilnego. Strona House of Fraser została zaprojektowana tak, żeby zyskać na rosnącej popularności zakupów mobilnych w Wielkiej Brytanii. 

Gdy wchodzi się na stronę przez urządzenie stacjonarne, filozofia dająca w projektowaniu pierwszeństwo urządzeniom mobilnych jest widoczna w szczególności na podstronach produktowych. Gdy chcemy powiększyć zdjęcie, pojawia się ikona nakazująca nam przesunąć palcami po ekranie. Tak więc użytkowników zachęca się do interakcji dotykowej nawet wtedy, gdy nie korzystają z urządzenia obsługiwanego za pomocą dotyku. Layout w wersji horyzontalnej został zoptymalizowany na potrzeby tabletów – alternatywne zdjęcia wyświetlają się po lewej stronie ekranu.

hof1

2. Pozycjonowanie informacji o dostawie

Podczas swojego wystąpienia na konferencji „E-commerce Trends” 2014, Ian Jindal, współzałożyciel i redaktor naczelny Internet Retailing wskazał na fakt, że pierwszą informacją, której 50% klientów poszukuje po wejściu na stronę sklepu internetowego są informacje o opcjach dostawy.

hof0

House of Fraser umieścił te informacje tuż pod czołówką strony domowej.

Po lewej stronie zaraz pod przyciskiem „zamów do 22:00” pojawia się napis „za darmo i odbierz następnego dnia”. Sprzedawca zauważył, że inwestycja w sprzedaż wielokanałową i usługę „kliknij i odbierz” napędziła w 2013 roku wzrost zarówno sprzedaży online, jak i ruchu w salonach sprzedaży. Klienci, którzy wybierają opcję kupienia online i odebrania w sklepie chętniej kupują dodatkowe produkty podczas odbioru zamówienia. Jindal zauważył również podczas swojej prezentacji, że klienci, którzy kupili online i zwracają towar w salonie całkiem często wydają wtedy więcej niż wynosi wartość zwracanego produktu.

Po prawej stronie ekranu pojawia się przycisk „zamów do północy”, a zaraz pod nim „aby otrzymać towar nazajutrz wieczorem”. Wszystkie informacje są jasne i natychmiast widoczne dla klientów w momencie gdy ci wchodzą na stronę.

 3.Wskazówki i sugestie dla kupujących

House-fraser

Aby przystosować i spersonalizować doświadczenie zakupowe, House of Fraser generuje sugestie oparte na tym, co użytkownik przeglądał na stronie podczas zakupów oraz oparte na tym, co inni ludzie oglądali po kliknięciu na ten sam produkt.

Po wybraniu produktu i przekierowaniu do poświęconej mu strony, klient widzi, co wybrali i kupili inni klienci oraz to, co ostatnio przeglądali. Jest również pełen opis produktu, informacje o dostawie, o zwrotach, a także recenzje użytkowników. Kiedy klient wraca na stronę główną, na dole pojawia się przycisk „może ci się także spodobać”. Wyświetla on sugestie oparte na tym, czego dotychczas szukał klient.

Dla niezdecydowanych klientów, którzy potrzebują więcej informacji, powstała sekcja „twój styl”. Daje ona klientowi dostęp do treści poświęconych modzie, wskazówkom zakupowym, do filmów, katalogów oraz do firmowego bloga. Zostały one stworzone żeby pomóc klientom podjąć zakupowe decyzje.

Reklama

SCF 2017 Spring