Raport eBay: dla rozwoju sprzedaży wielokanałowej kluczowa jest skala biznesu

ebay-yellow

EBay Enterprise opublikowało raport z badań przeprowadzonych w 2014 roku, Omnichannel Benchmark Study, w którym zbadano stopień zaawansowania 168 sprzedawców pod względem technologii, organizacji oraz doświadczenia zakupowego.

Badania potwierdziły, że średniej wielkości sprzedawcy są opóźnieni wobec swoich większych konkurentów w implementowaniu doświadczenia wielokanałowego. Mało elastyczna technologia jest jednym z głównych czynników, które hamują prawdziwy rozwój i wzrost.

Z raportu wynika przede wszystkim, że:

  • Średniej wielkości sklepy zostają w tyle za wielkimi koncernami w zapewnianiu klientom wielokanałowego doświadczenia zakupowego
  • Dla sprzedawców działających na wielką skalę, wielokanałowe zaangażowanie klienta to nadal nowe doświadczenie, ponieważ inwestycje w tym kierunku odbywały się zaledwie w ciągu pięciu ostatnich lat.
  • Najsłabszym aspektem działalności średnich e-sklepów jest zdolność dostarczenia treści klientom, którzy szukają marek i produktów
  • Mało elastyczne rozwiązania technologiczne są największym hamulcem wzrostu i poprawy wielokanałowego doświadczenia zakupowego

„W miarę jak średniej wielkości sprzedawcy rywalizują z wielkimi firmami, ich zdolność do wdrażania wielokanałowych rozwiązań staje się kluczowa dla rentowności, lojalności klientów i przetrwania na rynku.” – komentuje Steve Denton, dyrektor ds rozwiązań marketingowych w eBay Enterprise. „Raport 2014 Omnichannel Benchmark pokazuje ogromną niezdolność średnich graczy do zapewnienia klientom rozwiązań, które pozwolą im poszukiwać produktów oraz otrzymywać tę samą jakość we wszystkich kanałach, zarówno w salonach sprzedaży, jak i na platformach, stronach internetowych i mobilnych. A to ma z kolei wpływ na zdolność do zwiększania świadomości marki i na generowanie popytu.”

EBay Enterprise to wiodący światowy dostawca wielokanałowych rozwiązań technologicznych, w tym technologii e-commerce do zarządzania zamówieniami, operacjami sprzedażowymi i marketingiem. Siedziba firmy znajduje się w King of Prussia w Pensylwanii, a większe biura w: Austin, Barcelonie, Londynie, Nowym Jorku i Los Angeles.

Reklama

SCF 2017 Spring