Shopgate: dlaczego musisz mieć wersję mobilną e-sklepu

Według badań TNS Polska Mobile Life 2013, obecnie 44% Polaków posiada smartfony. Ruch mobilny Internecie w 2014 roku wyniósł 31%, a łączna liczba smartfonów i tabletów w rękach Polaków to ponad 15 milionów sztuk! Oznacza to, że co drugi dorosły Polak na co dzień używa urządzeń mobilnych. 59% właścicieli smartfonów w Polsce deklaruje, że korzysta z nich, aby planować lub robić zakupy. Zakupy, które na ogół poprzedzone są poszukiwaniem informacji i opinii o produkcie – 84% w tym celu używa wyszukiwarki Google.

Moda na mobile

Źródło: Shopgate

Ten potencjał dostrzegł sklep 5.10.15 wprowadzając możliwość zakupów mobilnych zarówno na stronie mobilnej jak i w aplikacji dedykowanej. We wrześniu sklep 51015kids.eu urchomił stronę mobilną, a chwilę później wypuścił na rynek aplikacje na Androida i iOSa. W ostatnim kwartale 2013 r. odnotowywano regularny wzrost ruchu mobilnego oraz trzykrotny wzrost konwersji. Liczba unikatowych wejść mobilnych w sklepie 51015kids.eu wzrosła o ponad 84% Zoptymalizowana pod mniejsze ekrany strona została pozytywnie przyjęta zarówno przez klientów nowych jak i powracających.

Trafiaj prosto do kieszeni klienta

Źródło: Shopgate

Idealnym środowiskiem dla aplikacji są smartfony młodych ludzi. Sklep localheroesstore.com, którego główną grupę docelową stanowią osoby w wieku 13-17 lat, wprowadził stronę mobilną wraz z aplikacjami w podobnym czasie co 51015kids.eu. Klienci Local Heroes bardziej jednak przywiązali się do aplikacji, w samym listopadzie 38% zamówień mobilnych dokonanych zostało za pomocą aplikacji. W ciągu trzech miesięcy aplikację pobrano ok. 3500 razy! Dzięki temu Local Heroes może wysyłać notyfikacje PUSH, informując w nich o nowych kolekcjach, zniżkach czy wyprzedażach. Notyfikacja PUSH to informacja, która wyświetla się bezpośrednio na ekranie telefonu klienta, dostępna jedynie w aplikacjach.

Obecność w mobile to Twój obowiązek

Według TNS Polska, na początku roku 2015 osiągniemy poziom 60%. Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy PayPal rynek mobile commerce w Polsce rośnie w tempie ponad 60% rocznie. W 2015 roku ma być wart ponad 3 mld zł. Nic w tym dziwnego, skoro Polacy korzystają z telefonu średnio 40 razy dziennie, a 9% przyznaje się do regularnego sprawdzania cen produktów na telefonie. W tej sytuacji posiadanie mobilnej wersji sklepu jest nieuniknione.

Źródło: Shopgate

Shopgate jest światowym liderem wśród firm zajmujących się zakupami mobilnymi, tworząc najwyższej jakości strony mobilne oraz aplikacje na smartfony i tablety. Ponad 5.200 sklepów na całym świecie korzysta z rozwiązań Shopgate, w Polsce m.in. takie firmy jak jak 5.10.15 czy Ochnik. Globalnymi partnerami Shopgate są takie potęgi jak MasterCard, PayPal czy PayU. Firma obecnie działa w USA, Niemczech, Polsce, Szwajcarii, Francji i Wielkiej Brytanii.

Reklama

SCF 2017 Spring