Google powierza YouTube bogini marketingu z polskimi korzeniami

Susan Wójcicki, reklamowy guru i jedna z najważniejszych osób w Google, została prezesem YouTube. Stało się to w okresie, gdy ten najpopularniejszy na świecie serwis filmowy eksperymentuje z nowymi sposobami na spieniężenie treści zamieszczanych w serwisie.

susan

Google poinformowało, że wiceprezes ds. reklamy, Susan Wójcicki będzie następczynią Salara Kamangara na stanowisku prezesa YouTube. Wójcicki, obecnie 46-letnia, była osobą, która wynajęła firmie słynny garaż w pierwszym okresie istnienia Google, była od początku odpowiedzialna za sztandarowe produkty Google.

To ona podjęła decyzję o przejęciu YouTube gdy upadł projekt Google Video. W 2006 gigant z Mountain View wykupił platformę za 1,65 miliarda dolarów. 

Wójcicki jest jedną z trzech córek Stanleya Wójcickiego, polsko-amerykańskiego  profesora fizyki na Stanford University oraz Eshter Wójcicki. Skończyła historię i literaturę na Harvardzie, a takżę ekonomię i studia MBA na University of California.

susan1

Według szacunków Morgan Stanley, do 2020 roku obroty YouTube mogą osiągnąć 20 miliardów dolarów, a zysk operacyjny aż 5 miliardów dolarów.

W maju 2007 roku You Tube uruchomiło Partner Program, system oparty na AdSense, dzięki czemu osoba wgrywająca film ma udział w zyskach z reklam zamieszczanych w serwisie. YouTube przeważnie zabiera 45% przychodów z reklam, zaś 55% otrzymuje autor filmu.

Jednak, jak podkreśla CNBC, „finanse platformy nie opierają się wyłącznie na reklamie. Firma eksperymentuje z nowymi sposobami na spieniężenie treści, próbuje konkurować z serwisami premium takimi jak Netflix czy Amazon.”

Wójcicki jest żoną dyrektora wykonawczego Google, Dennisa Tropera, mają czwórkę dzieci. Jej siostra, Anne Wójcicki, analityk biotechniczny i przedsiębiorca, jest żoną założyciela Google, Sergey’a Brina. 

 

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring