InPost inwestuje 30 milionów euro w paczkomaty na terenie Włoch

Grupa Integer.pl do końca czerwca 2014 roku rozstawi we Włoszech aż 400 terminali umożliwiających samodzielne nadawanie i odbieranie przesyłek. Urządzenia zostaną uruchomione w kluczowych częściach kraju – ekspansja obejmie północne oraz północno-centralne rejony Włoch oraz okolice największych miast, m.in.: Rzymu, Mediolanu czy Turynu. Docelowo Paczkomaty InPost obejmą swoim zasięgiem większość prowincji kraju. Wartość inwestycji InPost we Włoszech przekroczy 30 mln euro.

InPost rozpoczyna działalność we Włoszech we współpracy z Banzai – największą platformą e-commerce we Włoszech. E-Price i SaldiPrivati, flagowe sklepy internetowe z grupy Banzai, będą jako pierwsze we Włoszech oferować nowe usługi w 400 automatycznych punktach odbioru zakupionych produktów. Kolejne partnerstwa na włoskim rynku będą ogłoszone w najbliższym czasie.

Paczkomaty InPost rewolucjonizują światowy rynek pocztowo-kurierski oferując klientom możliwość samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek, 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu. Innowacyjne urządzenia Grupy Integer.pl są już dostępne w 19 krajach na całym świecie – w zaledwie dwa lata podbiły: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Polskę, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę. Łącznie na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – niemal 3.500 Paczkomatów InPost.

Paczkomaty InPost zyskują olbrzymią popularność wśród użytkowników e-sklepów. Najnowsza wersja terminali oferuje możliwość jeszcze szybszego odbierania przesyłek za pomocą QR kodu. Dzięki zaawansowanej integracji urządzeń z mobilnymi aplikacjami oraz wykorzystaniu technologii CodeWise, czas operacji zostanie skrócony o ponad połowę – z 15 do 7 sekund.

Pierwsze terminale pojawią się na Półwyspie Apenińskim już w najbliższych tygodniach. Uruchomienie sieci obejmującej 400 Paczkomatów InPost powinno nastąpić w pierwszej połowie bieżącego roku. Mimo że sektor e-handlu we Włoszech osiągnął bardzo już wysoki poziom dojrzałości, jego wyniki z roku na rok biją kolejne rekordy, nie ustępując europejskiej czołówce: Wielkiej Brytanii, Niemcom czy Francji. Szacuje się, że e-commerce w tym regionie świata po raz kolejny znacznie zwiększył swoją wartość – według badań eMarketer sprzedaż online we Włoszech w roku 2013 wyniosła aż 11,3 miliardów euro i wzrosła o prawie 18% w stosunku do roku poprzedniego .

„Bez wątpienia Włochy to jeden z naszych priorytetowych kierunków – słuszność prowadzonej przez nas strategii rozwoju sieci potwierdzają znakomite wyniki odnotowywane na tamtejszym rynku e-handlu. W dodatku coraz więcej mieszkańców tej części Europy chce nabywać produkty właśnie przez internet – w roku 2014 z takiej możliwości skorzysta blisko 14,4 miliona Włochów! Liczą oni przede wszystkim na wygodę, którą w niespotykanym dla nich dotąd obszarze zapewnią im Paczkomaty InPost. To dlatego zdecydowaliśmy się na zainstalowanie w pierwszym etapie aż 400 urządzeń. Badając popularność naszego rozwiązania na innych silnych rynkach e-commerce, takich jak np. Wielka Brytania, już teraz możemy stwierdzić, że to nie koniec ofensywy. Wiemy, że zapotrzebowanie na Paczkomaty we Włoszech będzie zdecydowanie większe” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

“Paczkomaty InPost oznaczają dla nas skokowy rozwój zasięgu oferowanych przez nas usług Pick&Pay” deklaruje Eduardo Giorgetti – CEO Banzai Commerce. “Nasi klienci – znowu jako pierwsi we Włoszech – otrzymają wyjątkowe rozwiązanie, które będą cenić nie tylko za atrakcyjną cenę, ale przede wszystkim za dostępność 24/7 i najszerszą sieć”.

„Wprowadzenie Paczkomatów we Włoszech to naturalny krok rozwoju InPost w ramach światowej ekspansji. Wprowadzenie tych prostych i innowacyjnych usług w naszym kraju pozwoli na pełne uwolnienie dostaw e-commerce i zniwelowanie dotychczasowych barier czasowych. Od teraz Włosi nie muszą czekać na paczkę, bo to paczka czeka na nich! Prowadzimy już rozmowy odnośnie kolejnych istotnych partnerstw we Włoszech – chcemy by Paczkomaty InPost również we Włoszech szybko zdobyły status wiodącego operatora dostaw na wyjątkowo wymagającym rynku e-commerce” – podsumował Stefano Moni, dyrektor generalny InPost Italia.

Banzai to włoska grupa działająca na rynku internetowym – przede wszystkim w obszarach mediów i e-commerce. Stworzona w 2008 przez Paula Ainio, jednego z pionierów internetu we Włoszech, zatrudnia ponad 410 osób, a jej skonsolidowane przychody w 2013 roku przekroczyły 160 mln euro. Banzai jest kanałem dystrybucji dla ponad 700 firm sprzedających swoje produkty w oparciu o platformy: Eprice, SaldiPrivati, MisterPrice, Bow. Ponadto, do grona klientów Banzai należy ponad 500 znaczących reklamodawców (Giallozafferano, Students, Piantedonna, PianetaMamma, Liquid, The Post, Soldionline, gypsy , Filmtv , Altervista ), którzy dzięki współpracy z platformą efektywnie komunikują się z milionami włoskich internautów.

Międzynarodowa strategia Grupy Integer.pl – obejmująca m.in. rynek włoski – realizowana jest przy współudziale PineBridge Investments, globalnego funduszu private equity. Całkowita wartość ogólnoeuropejskiego programu inwestycyjnego wyceniana jest na blisko 300 milionów euro. Zakłada uruchomienie łącznie ponad 16 000 Paczkomatów w całej Europie.

Spółka kontynuuje obecnie prace nad pozyskaniem około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia. W ciągu najbliższych 3-4 lat Paczkomaty InPost pojawią się m.in. w obu Amerykach oraz w Azji. W Stanach Zjednoczonych Grupa Integer.pl planuje uruchomić 10.000 Paczkomatów do końca 2016 roku, zaś w Azji w pierwszej kolejności Paczkomaty wejdą do Chin – do Pekinu i Szanghaju. Całość inwestycji docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring