Siedem sposobów na wykorzystanie LinkedIn w e-commerce

linked-in

Według raportu Megapanel PBI/Gemius, serwis LinkedIn odwiedza już niemal 831 tysięcy użytkowników miesięcznie. W ciągu ostatnich 12 miesięcy portal odnotował też 143-procentowy wzrost oglądalności, a liczba Polaków korzystających z serwisu wzrosła do 1,7 miliona. Czy jednak za tymi danymi idą realne korzyści dla e-commerce? Poniżej przedstawiamy krótką listę plusów obecności w serwisie LinkedIn.

1. Nawiązywanie kontaktów biznesowych. LinkedIn oferuje możliwość dotarcia do profesjonalistów z interesującej nas branż. Odpowiednio profilując odbiorcę, możemy precyzyjnie trafić do tych firm i osób, które są interesujące z punktu widzenia naszego biznesu.

2. Wyszukiwanie partnerów biznesowych. Detaliści szukający możliwości rozszerzenia swojej oferty mogą skorzystać z opcji LinkedIn Advanced Search aby znaleźć odpowiednich dostawców, producentów, wystawców oraz innych partnerów biznesowych.

3. Widoczność w Google. Dzięki wyświetlaniu profili LinkedIn w wynikach wyszukiwania Google detaliści mają większe możliwości rozszerzenia zasięgu swojego komunikatu, co zwiększa szansę na trafienie do potencjalnych odbiorców.

4. Sprzedaż i marketing. Dzięki narzędziom takim jak Company Pages i LinkedIn Ads można wykorzystać serwis jako dodatkowy kanał sprzedaży.

5. Wzmocnienie świadomości marki. Użytkownicy LinkedIn mogą połączyć swoje konta z blogami, kontami na Twitterze oraz innych serwisach społecznościowych. Dzięki temu, gdy w jednym z tych miejsc pojawi się nowa treść, status w LinkedIn ulegnie odpowiedniej zmianie. Jest to dobry sposób na budowanie świadomości marki po stronie odbiorcy komunikatu.

6. Wiedza ekspercka. Jeśli częścią danego e-biznesu są usługi polegające na doradztwie i dostarczaniu wiedzy eksperckiej, niezwykle przydatne mogą okazać się narzędzia LinkedIn Answers oraz Groups, pozwalające zasięgnąć porady specjalistów z wybranej branży.

7. Wieści z branży. LinkedIn Today to narzędzie dające dostęp do internetowych newsów branżowych podzielonych na odpowiednie działy gospodarki. Dzięki niemu można stale uzupełniać wiedzę o najnowszych trendach panujących w interesującej nas branży.

Reklama

SCF 2017 Spring