Cube Search: polskie e-sklepy nie inwestują w social media

Zdecydowana większość (84%) sklepów internetowych wykorzystuje social media do wsparcia sprzedaży. Aż 90% z nich korzysta z Facebooka. Ponad połowa firm nie przeznacza jednak na kampanie w social media osobnych budżetów – wynika z raportu Cube Search „Co nakręca e-commerce”.

Za część raportu poświęconą mediom społecznościowym odpowiadała firma  Napoleoncat.com. Jak wynika z jej analiz, największy profil Allegro gromadzi blisko 1,3 milionów fanów. Najbardziej aktywni są jednak użytkownicy sklepu Deezee.pl, którzy tylko w ciągu ostatnich 30 dni 8,3 tysięcy razy udostępniali informacje o produktach, promocjach i konkursach tego sklepu z odzieżą.

Wśród e-sklepów, które są obecne w mediach społecznościowych 90% używa Facebooka. Wyraźny jest jednak wzrost znaczenia treści video w polskim e-commerce. 28 proc. sklepów deklaruje, że korzysta z YouTube. Według danych NapoleonCat.com Leroy Merlin Polska­ odnotował już ponad 10,6 milionów odsłon swoich materiałów.

Jedna piąta firm e-commerce używa Twittera, choć nie przekłada się to na razie na liczbę osób obserwujących te marki w serwisie mikroblogowym (6,5 tys. śledzi EMPiK). Tylko % e-sklepów deklaruje wykorzystywanie serwisu Instagram. Tymczasem według danych panelu analitycznego NapoleonCat.com jest to coraz częstszy kierunek dla sklepów modowych. Najwięcej gromadzi deezee.pl – 28 tysięcy osób.

Większość, bo 62% wszystkich właścicieli badanych sklepów online, wierzy w skuteczność wsparcia sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych, natomiast prawie jedna trzecia nie jest do nich przekonana. Jedna czwarta z 488 respondentów nie ma na ten temat zdania.

Znaczna większość, bo prawie 70% badanych sklepów internetowych nie wydaje na social media żadnego budżetu, co oznacza w praktyce, że obsługą zajmują się sami. Jedna czwarta respondentów wydaje na ten cel środki z budżetu marketingowego, a tylko 6% ma na social media przeznaczony osobny budżet. Tymczasem badania przeprowadzone przez NapoleonCat.com wskazują, że marki e-commerce odpowiadają średnio tylko na 47% postów na swoich stronach w serwisie Facebooka.

W najbliższym roku 36% przebadanej przez Cube Research próby właścicieli eCommerce zamierza utrzymać wydatki na wsparcie sprzedaży w social media na dotychczasowym poziomie, jedna czwarta planuje zwiększyć nakłady na ten cel, a 5% ograniczyć. Duża grupa spośród badanych (35%.) nie ma zdania na ten temat.

co_nakreca_ecommerce

Reklama

SCF 2017 Spring