Deloitte: sprzedaż wielokanałowa wygenerowała 9 miliardów funtów w Wielkiej Brytanii

deloitte1

Wzrost wartości sprzedaży online w Wielkiej Brytanii do 9 miliardów funtów w 2013 roku mógł być skutkiem rozwoju sprzedaży wielokanałowej – twierdzi eBay, który zlecił firmie Deloitte przygotowanie raportu na temat trendów w wielokanałowym handlu detalicznym.

W ramach badań przeanalizowano dane sprzedażowe wiodących europejskich detalistów, przepytano dwa tysiące klientów z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Stwierdzono, że zakupy online raczej uzupełniają te robione w salonach stacjonarnych niż konkurują z nimi. Dla wielu sprzedawców sprzedaż przez internet jest całkowicie odrębna i stanowi dodatek do sprzedaży w najważniejszych salonach.

Według analityków, ponad 95% sprzedaży ubrań w Wielkiej Brytanii jest napędzane przez salony stacjonarne. Oznacza to, że z każdych 100 funtów wydanych poza sklepem tylko pięć mogłoby być wydane w salonie sprzedaży, a zostało wydane np. online. Statystyki te podobnie wyglądają w Niemczech, gdzie 98% sprzedaży poza sklepem jest efektem kontaktu ze sprzedawcą.

„Ten raport ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie o to, jak zakupy poza sklepem wpływają na sprzedaż offline. Ponieważ są to specjalistyczne branżowe badania, aby wyciągnąć wnioski dla całego sektora, potrzeba więcej analiz. Mimo to można stwierdzić, że szeroka obecność w wielu kanałach może w wielu aspektach pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w salonie. Znaczącą szansą dla sprzedawców na zwiększenie sprzedaży zarówno w kraju jak tez za granicą, jest połączenie obecności offline i online.” – mówi Ian Geddes, dyrektor ds. handlu detalicznego w Deloitte.

Raport pokazuje również, jak szybko rozwija się internetowy handel detaliczny. Według eBay, obroty z zagranicznej sprzedaży online w Wielkiej Brytanii i Niemczech wynosiły w 2012 roku ponad osiem miliardów dolarów. W Wielkiej Brytanii sama sprzedaż ubrań za granicą była w 2013 roku warta 1,22 miliarda dolarów. 

W ubiegłym roku PayPal przeprowadził badania, z których wynikało, że internetowy handel transgraniczny pomiędzy sześcioma największymi rynkami świata już osiąga roczną wartość ponad 100 miliardów dolarów. Przewiduje się, że do 2018 wzrośnie ona trzykrotnie.

„Badania te pokazują, że w handlu nie ma wojny kanałów online i offline, mogą one współgrać dla dobra klienta, co pokazuje chociażby popularność usługi click and collect. Klienci chcą czerpać to co najlepsze ze wszystkich kanałów, chcą kupować online za pomocą różnych urządzeń, odbierać  produkty w sklepie i tam też przeglądać ofertę online. Jeśli sprzedawcy nie dotrą do konsumenta za pomocą licznych kanałów, stracą dużą część sprzedaży, co w przyszłości może być nie do odrobienia.” – dodaje  Jacob Aqraou, wiceprezes odpowiedzialny za Europę, Bliski Wschód i Afrykę w eBay.

9738_601792

Reklama

SCF 2017 Spring