Klienci milenijni napędzają sprzedaż w social media

Rozwój technologii mobilnych stale napędza wzrost handlu w social media. Obecnie szacuje się, że całkowita wartość obrotów generowanych przez klientów z pokolenia milenijnego we wszystkich kanałach  osiągnie do 2015 roku 2,45 bilionów dolarów.

Według badań przeprowadzonych przez Center for Marketing Research na University of Massachusetts Dartmouth, Facebook jest obecnie najbardziej popularną wśród pokolenia milenijnego platformą służącą do interakcji z firmami i markami w internecie. 62% respondentów lubi na Facebooku co najmniej jedną markę.

Z kolei na Twitterze 23% respondentów z tego pokolenia obserwuje jakąś markę, na Pintereście zaś 11%. Badania pokazują również, że najczęstszym powodem, dla którego pokolenie milenijne lubi bądź obserwuje markę w social media to chęć wyrażenia poparcia dla niej.

millenials1

Czemu „lubisz” firmę/markę na Facebooku?

„Liczące 76 milionów pokolenie milenijne, znane również jako Generation Y definiuje się jako grupę demograficzną urodzoną pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Jej rozmiar oraz potencjał zakupowy czyni z nich kluczowy segment rynku, na którym można oprzeć sukces firmy. Jednak, w odróżnieniu od starszych pokoleń, nie poddaje się ono wpływom typowych, bezpośrednich strategii marketingowych.” – czytamy w raporcie.

Co ciekawe, najczęściej przytaczaną taktyką marketingową stosowaną wobec tych, którzy twierdzą, że nigdy nie kupili nic po polubieniu danej marki w social media, jest oferowanie kuponu czy zniżki.

„Respondenci wskazują, że jest to najlepsza motywacja prowadząca do zakupu. Podobnie, przedstawiciele pokolenia milenijnego podkreślają, że chętniej kupią od tych firm, z którymi nawiązali relacje w sieci i które proponują specjalne oferty oraz trafiają w ich gusta oraz zainteresowania.” – twierdzą autorzy raportu.

Badania wykazały również, że Pinterest ma największy poziom konwersji, a „przyjazny użytkownikowi, wysoce wizualny design platformy ułatwia wyszukiwanie informacji oraz alternatywnych propozycji”. Według badaczy, platforma „sprawia, że transakcja staje się płynna i przyjazna dla konsumenta.”

Okazuje się również, że 77% użytkowników Facebooka, 66% Twittera i 63% Pinterestu to klienci wielokanałowi.

Reklama

SCF 2017 Spring