FedEx dogadał się z władzami Rosji w sprawie dostaw dla e-commerce

FedEx wznowił dostawy B2C do Rosji po zakończeniu negocjacji ze stroną rządową. Dostawca wstrzymał międzynarodowe dostawy do Rosji w styczniu 2014 roku. Przyczyną było wprowadzenie nowych, uciążliwych procedur celnych. Od teraz produkty zamawiane za pośrednictwem stron e-commerce będą przechodziły przez elektroniczny system odpraw celnych.

fedex-alert1

„Ze skutkiem natychmiastowym wznawiamy usługę dostaw do Rosji dla klientów zarejestrowanych w FedEx. Wznowienie usługi nastąpiło po zawarciu porozumienia z rosyjskimi służbami celnymi, które mają wprowadzić uproszczony, elektroniczny system odpraw dla przesyłek e-commerce skierowanych do prywatnych odbiorców w Rosji.” – poinformowała na swojej stronie firma.

W ubiegłym miesiącu FedEx i DHL wstrzymały dostawy przesyłek do indywidualnych klientów w Rosji. Nastąpiło to po wprowadzeniu ostrzejszych procedur celnych narzuconych przez rosyjskie władze. Znacznie spowolniło to międzynarodowe operacje obsługiwane przez firmy logistyczne.

W 2013 roku rosyjski rząd ogłosił również, że planuje opodatkować transakcje online warte więcej niż 150 euro zawarte za pośrednictwem zagranicznych platform e-commerce. Próg podatkowy miałby zostać drastycznie zmniejszony, obecnie wynosi 1000 euro. Decyzja jest następstwem apelu prezydenta Putina, który chce uregulować fiskalnie rynek e-commerce.

Według badań przeprowadzonych przez Search Laboratory, w Rosjanie składają codziennie 250 tysięcy zamówień online. Prognozuje się, że wartość rynku wzrośnie w 2014 roku do 19,3 miliardów funtów i 23,2 miliardów funtów w 2015 roku. Szacuje się, że z usług zagranicznego e-sprzedawcy skorzystało dotychczas 6% Rosjan.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring