Google: Shopping campaigns dostępne na całym świecie

Google rozszerzył zakres usługi Shopping campaigns, „sklepo-centrycznego” narzędzia do promowania produktów w sieci Google. Od 18 lutego z usługi mogą korzystać marketingowcy na całym świecie.

Początkowo, po uruchomieniu w 2013 roku, usługa była przeznaczona tylko dla kilku reklamodawców. Według oświadczenia zamieszczonego na stronie Google Inside Adwords, usługa pozwalała reklamodawcy przeglądać zawartość inwentarza bezpośrednio w AdWords. Reklamodawcy mogli dzięki temu usprawniać organizację i oglądać raporty na Product Listing Ads

Dzięki Shopping campaigns sprzedawcy mają też wgląd w dane na temat skuteczności reklam poszczególnych produktów czy kategorii.

Wraz z rozszerzeniem zasięgu dodano nową funkcję, dzięki której sprzedawcy będą mogli edytować grupy produktów. Jak podaje Google, obecnie opracowywane jest wsparcie API.

Google cytuje entuzjastyczne opinie niektórych reklamodawców z grupy tych, którzy mieli dostęp do narzędzia w 2013 roku. Nick Carter, dyrektor marketingu i sprzedaży w ValuePetSupplies twierdzi, że „dzięki Shopping campaigns może zarządzać całym katalogiem ponad ośmiu tysięcy produktów”, dzięki czemu „efektywnie zarządza ofertą.”

Todd Bowman, product manager RKG stwierdził, że Shopping campaigns „ułatwia życie sprzedawcom, którzy chcą bardzie precyzyjnie kierować treści reklamowe. Dostępne funkcje pomagają zarządzać produktami, nadawać im priorytet oraz zwiększać zyski z inwestycji.”

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring