Niemcy: w 2014 e-commerce przekroczy wartość 48 miliardów euro

germany-face

Według niemieckiego stowarzyszenia przedsiębiorców z branży e-commerce (German E-commerce and Distance Selling Trade Association – BVH), niemieccy konsumenci wydali w 2013 roku za pośrednictwem sprzedaży na odległość ponad 49 miliardów euro. Oznacza to, że sektor ten wzrósł w skali roku aż o 33%.

Według BVH tendencja wzrostowa utrzyma się w roku 2014. Analitycy stowarzyszenia szacują, że cały sektor sprzedaży na odległość, w którym mieszczą się zarówno sklepy online jak i sprzedaż katalogowa, wzrośnie do 55,8 miliarda euro. Sam tylko sektor e-commerce będzie mógł poszczycić się wzrostem na poziomie 24,8%, osiągając wartość oscylującą wokół 48,8 miliarda euro.

Wyniki badania przeprowadzonego przez BVH pokazują, że najpopularniejszymi kategoriami produktów w sprzedaży na odległość w zeszłym roku były odpowiednio: odzież (11,6 miliarda euro obrotu), książki (5,3 miliarda) oraz elektronika użytkowa (4 miliardy).

„Wzrost w tym segmencie jest w głównej mierze zasługą transakcji z sektora e-commerce. Duży wzrost sprzedaży mobilnej sugeruje, że konsumenci będący cały czas online i pozostający w stałej gotowości do zakupu towarów stanowią coraz silniejszą grupę” – mówi Thomas Lipke z zarządu BVH.

Według analityków, wzrost sprzedaży online w Niemczech w okresie świątecznym wyniósł 55% w skali roku.

BVH reprezentuje swoich członków na wiele sposobów, od udziału w parlamentarnych debatach dotyczących nowych praw i regulacji, przez reprezentację niemieckich interesów prawnych na poziomie europejskim, aż po negocjacje z Deutsche Post AG, niemieckim operatorem pocztowym odpowiedzialnym za wysyłkę ponad połowy paczek z produktami sprzedanymi za pośrednictwem e-commerce.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring