Wydawca „Elle” inwestuje w polski start-up Showroom

Firma Showroom jest przykładem na to, że w e-commerce jest jeszcze miejsce na nowe modele biznesowe, a sprzedaż transgraniczna to realna opcja dla polskich firm. W 2013 roku polski start-up został dokapitalizowany przez niemiecki koncern mediowy Hubert Burda Media.

shwrm

Showroom to w dużym uproszczeniu platforma e-commerce dla projektantów mody. „Oznacza to, że młodzi projektanci mogą z naszą pomocą sprzedawać online swoje produkty. Nasza oferta to nie tylko platforma sprzedażowa, ale również wsparcie z zakresu marketingu oraz PR i rozbudowane narzędzia do zarządzania sprzedażą, magazynem, wysyłką produktów.” – mówi Jan Stasz, współzałożyciel portalu. „Od samego początku szukaliśmy pieniędzy na dynamiczny rozwój. Pierwszego inwestora, fundusz Hard Gamma Ventures pozyskaliśmy na samym początku działalności. Po 10 miesiącach od startu platformy podpisaliśmy umowę z inwestorem strategicznym, koncernem mediowym Hubert Burda Media.”

Pomysł biznesowy świetnie współgra z nazwą platformy, wykorzystującą w przewrotny sposób określenie zjawiska będącego zmorą sklepów stacjonarnych, a biznesową szansą dla e-commerce. „Nazwa obecnie wydaje się oczywista, ale na początku nie było dla nas jasne czy Showroom to właśnie to. Początkowo platforma miała nazywać się zupełnie inaczej. Na Showroom zdecydowaliśmy się w ostatniej chwili.” – wspomina Jan Stasz. Mimo nazwy, firma nie planuje wejść w sprzedaż wielokanałową. „Nie planujemy otwierania stacjonarnych butików, jesteśmy jednak obecni na większości najważniejszych imprez sprzedażowych w Polsce.”

Co prawda obecnie firma stworzona przez Jana Stasza i Michała Judę  koncentruje się rynku Polskim, ale produkty ponad 300 marek, dostępne w ofercie Showroom, można zamawiać z całego świata. Dzięki integracji systemu z API firmy UPS produkty te sa dostępne wszędzie tam, gdzie docierają kurierzy UPS. „Działamy na zasadzie dropshippingu, oznacza to że produkty wysyłane są bezpośrednio przez projektantów. Nasze paczki dostarczają wyłącznie kurierzy UPS.” – tłumaczy Jan Stasz.

Platforma została od początku napisana i jest zarządzana przez wewnętrzny zespół IT. Strona póki co nie jest responsywna. „Pracujemy nad tym. Rozważamy też możliwość uruchomienia aplikacji mobilnych, ale jest jeszcze za wcześnie żeby o tym mówić.” – mówi Jan Stasz. Firma koncentruje się na obecności w social media. „Najważniejszym kanałem komunikacji jest dla nas Facebook, który wykorzystujemy przede wszystko jako źródło trafficu. Mamy ponad 140 tysięcy fanów, których regularnie aktywizujemy i staramy się angażować w świat marki. Od niedawna prowadzimy komunikację na Instagramie. To świetne narzędzie do brandingu, ale wierzymy że tego typu działania są również bardzo istotne.”

Reklama

SCF 2017 Spring