DHL wykorzystuje Big Data do minimalizacji ryzyka w logistyce

DHL sprzedaż internetowa

DHL, wiodąca na świecie firma logistyczna, wprowadza w życie początkowe wnioski opublikowanego niedawno raportu „Big Data w Logistyce” oraz wykorzystuje kompleksową pulę danych do wczesnego wykrywania potencjalnych ryzyk w łańcuchach dostaw. Dzięki wdrożeniu „Resilience360”, instrumentu do zarządzania ryzykiem łańcucha dostaw powstałego dzięki analizie Big Data, DHL może oferować klientom informacje na temat potencjalnych zakłóceń ich poszczególnych łańcuchów dostaw. Kolejne zastosowania wynikające z raportu trendów, takie jak model „Prognozy ilości paczek DHL” czy „DHL Geovista” są obecnie w fazie pilotażowej.

„Resilience360 jest doskonałym przykładem korzyści gospodarczych płynących dla logistyki z analityki Big Data. Agregowanie i ocena danych pozwala zabezpieczyć i zwiększyć wydajność łańcuchów dostaw. Tak więc działalność operacyjna nie zostaje przerwana a zadowolenie klientów zostaje zoptymalizowane w sposób trwały” – wyjaśnia dr Markus Kückelhaus Kierownik ds. badania trendów, DHL Customer Solutions & Innovation. „Nasz raport wskazuje także na dwa inne potencjalne zastosowania analityki Big Data: zwiększenie wydajności operacyjnej oraz możliwość badania nowych modeli biznesowych” – dodaje.

DHL Resilience360 zawiera dwa elementy: analizę oceny ryzyka oraz instrumenty do monitorowania łańcucha dostaw, które działają niemal w czasie rzeczywistym. Łańcuchy dostaw powinny być bardziej wytrzymałe i mniej podatne na awarie, co pozwoli zapobiegać przerwom w produkcji oraz stratom przychodów (więcej informacji tutaj).

Kolejna część raportu trendów, poświęcona zwiększaniu wydajności operacyjnej, obejmuje analizę korelacji warunków pogodowych, epidemii grypy oraz zachowania zakupowe online osób prywatnych. Model „Prognoza ilości paczek DHL” pozwala na przykład uprościć planowanie wolumenu paczek do przewozu poprzez uwzględnienie czynników skorelowanych danych. W tym przypadku modele Big Data pozwalają optymalizować procesy i usprawniać obsługę klienta.

Wreszcie Big Data daje dostawcom usług logistycznych obiecujący punkt wyjścia do opracowania nowych modeli biznesowych, między innymi zapewnia instrumenty w zakresie geomarketingu dla małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Korzystanie z modelu „DHL Geovista” pozwala uzyskać szczegółowe analizy i oceny złożonych danych geograficznych, dzięki temu dostawcy usług logistycznych mogą przewidywać wielkość sprzedaży generowaną przez MSP.

Deutsche Post DHL to największy na świecie koncern logistyczny, zajmujący od lat wysoką lokatę na liście Fortune 500. Jego siedzibą jest Bonn. Firma funkcjonuje w ponad 220 państwach, zatrudniając prawie 440 tysięcy pracowników.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring