Amazon chce wejść na niemiecki rynek zakupów spożywczych online

Amazon prawdopodobnie uruchomi w 2014 roku usługę AmazonFresh na terenie Niemiec – wynika z raportu cytowanego przez Mintel. Według analityków, posunięcie to byłoby dla Amazona korzystne.

AmazonFresh, usługa dostawy zakupów spożywczych online, jest od siedmiu lat stopniowo wprowadzana na terenie Stanów Zjednoczonych. Obecnie działa na terenie trzech miast. W grudniu 2013 roku wprowadzona została do San Francisco. Od czerwca 2013 roku dostawy zakupów spożywczych za pośrednictwem AmazonFresh mogą zamawiać mieszkańcy Los Angeles, przedtem możliwość taką mieli jedynie mieszkańcy Seatlle. Wstępny plan zakłada uruchomienie AmazonFresh w kolejnych 20 krajach w 2014 roku. Jeśli wierzyć źródłom, Niemcy będą pierwszym z nich.

Źródła, na które powołuje się Mintel donoszą, że internetowy gigant przygotował się już do uruchomienia usługi, wyznaczył centra dystrybucji i zapewnił flotę samochodów dostawczych. Mintel przebadał niemiecki rynek dostawy zakupów spożywczych i stwierdził, że wybór Amazona jest słuszny.

Według badań konsumenckich przeprowadzonych przez firmę, niemiecki rynek jest wyjątkowy na tle Europy, ponieważ „więcej klientów zamówiło tam zakupy za pośrednictwem sprzedawcy internetowego niż za pośrednictwem strony internetowej prowadzonej przez sieć supermarketów.” Według analityków fakt ten odzwierciedla tendencję, zgodnie z którą Niemcy wolą robić zakupy online u pure-palyerów.

„Z naszych badań konsumenckich wynika, że Amazon jest wyjątkowo popularny w Niemczech. Rynek ten jest dla internetowego giganta największy w Europie. Jednocześnie oferta internetowa dużych sieci supermarketów jest w tym kraju uboga. Połowa całkowitej sprzedaży żywności w tym kraju generowana jest przez dyskonty z podstawowym asortymentem, a ich model biznesowy nie przystaje do e-handlu.” – pisze John Mercer z Mintel. „Rynek sprzedaży artykułów spożywczych przez internet dopiero się w Niemczech rodzi. Potrzebny jest gracz, który potraktuje ten segment poważnie, napędzając wzrost. Amazon ma odpowiednią pozycję, aby tego dokonać.”

Mintel to globalna firma badawcza obsługująca ponad pięć tysięcy firm na całym świecie.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring