NextPrinciples: nadchodzi druga generacja social media

facebook6

Dla świata social media nastał pracowity okres. Facebook przejął WhatsApp za rekordową kwotę 19 miliardów dolarów. Tego samego dnia Sprinklr nabył Dachis Group, spółkę konsultingową która ma wzbogacić ofertę marketingu społecznościowego firmy. Jakiś czas wcześniej Hootsuite zakupił UberVu. Jednak dla NextPrinciples wszystkie te zmiany nie są zaskakujące. Stworzyliśmy tę firmę kierując się zasadą, według której konsumenci szukają rozwiązania zintegrowanego, a nie rozwiązań punktowych, cząstkowych. Cieszymy się widząc, że nasze podejście wyprzedziło swoje czasy. Kiedy parę lat temu głosiliśmy podobne idee patrzono na nas, jakbyśmy właśnie przylecieli z Kosmosu – pisze Satya Krishnaswamy, zalożyciel i CEO NextPrinciples.

Media społecznościowe są nadal na wczesnym etapie rozwoju, czeka je dalsza konsolidacja, a całe środowisko wymaga bardzo innowacyjnego podejścia. Rozwiązania pierwszej generacji ograniczały się jedynie do takich produktów, które skupiały się tylko na części interakcji z klientem, jak kreowanie zaangażowania czy analityka. Rezultat był zazwyczaj taki, że firma korzystająca z tych rozwiązań miała w swoim arsenale kilka różnych narzędzi, a mimo to w dalszym ciągu nie była w stanie wypracować zadowalających rezultatów. Kolejna generacja social media będzie musiała rozszerzyć pole działania, a gracze już obecni na rynku powinni stale szukać sposobu na zaoferowanie bardziej kompleksowych rozwiązań.

Aby ułatwić konsumentom korzystanie ze sklepów online niezbędne jest wprowadzenie jednej zintegrowanej platformy, uwzględniającej zarówno analitykę jak i usługi opierające się na generowaniu zaangażowania oraz zarządzaniu danymi. Pojawiają się też pierwsze pytania o metody realnego pomiaru poziomu zwrotu inwestycji w kanale społecznościowym. Liczba fanów na profilu firmy przestaje się bowiem sprawdzać jako miara sukcesu.

Wygląda na to, że takie ujednolicone podejście powoli zaczyna przejawiać się w interfejsach portal społecznościowych. Warto jednak pamiętać przy tym, że chodzi nie tyle o wypracowanie nowych standardów, co o stworzenie pewnej wartości dodanej dla procesów już działających, jak na przykład obsługa klienta. Zaowocuje to wzmocnieniu współpracy pomiędzy działami firmy odpowiedzialnymi za sprzedaż, marketing czy wsparcie klienta z działem social media, który wreszcie zaczyna być traktowany poważnie. Zmiany idące w tym kierunku zaczynamy obserwować już dziś.

*Satya Krishnaswamy jest założycielem i obecnym prezesem NextPrinciples, firmy specjalizującej się w social lead management, czyli kierowaniu strategią na podstawie analizy danych pochodzących z mediów społecznosciowych. Satya ma ponad 20 lat doświadczenia w sprzedaży, rozwoju biznesu oraz zarządzania produktem w firmach takich jak SAP, Accenture i Sony.

Reklama

SCF 2017 Spring