Westwing: polscy klienci dojrzeli już do kupowania mebli w sieci

Tomasz Kasperski

Tomasz Kasperski, współzałożyciel Westwing.pl

O tym jak w trzy lata  zdobyć 10 milionów klientów w niełatwej dla sprzedawców internetowych branży meblarskiej i wnętrzarskiej opowiada Tomasz Kasperski, dyrektor zarządzający klubu zakupowego Westwing Home & Living w Polsce.

Z wielu względów meble uważa się za kategorię produktów trudnych w sprzedaży online, szczególnie na młodych rynkach, gdzie klienci dopiero przyzwyczajają się do regularnych zakupów w sieci. Polacy dojrzeli już do zamawiania mebli online?    

E-commerce w Polsce jest dopiero na wczesnym etapie rozwoju – udział online w sprzedaży jest 2-3 razy niższy niż w Europie Zachodniej, ale dzięki temu możemy liczyć na bardzo szybki wzrost. Nasze ubiegłoroczne wyniki – zarówno skok liczby użytkowników, jak i wartości sprzedaży  pokazują,  że Polacy przekonali się już do zakupów mebli i innych produktów wnętrzarskich w sieci.

W 2013 roku zarówno sprzedaż, jak i liczba użytkowników rosły bardzo dynamicznie. Już w połowie ubiegłego roku sprzedawaliśmy pięć artykułów na minutę i to 24 godziny na dobę. Obecnie mamy 800 tys. użytkowników w Polsce i ponad 10 mln na całym świecie, i mamy nadzieję, że w 2014 roku uda nam się zachować, a może nawet zwiększyć to dynamiczne tempo wzrostu.

Co nazwałby Pan największym osiągnięciem Westwing do tej pory? 

Grono lojalnych klientów – to zdecydowanie nasz największy powód do dumy. Udało nam się pozyskać liczną grupę klientów, którzy kupują u nas regularnie, średnio cztery razy w roku. Dokładamy wszelkich starań, aby oferta była atrakcyjna i inspirująca dla naszych użytkowników – tygodniowo na naszej stronie pojawia się kilkaset nowych propozycji. Nie byłoby to możliwe bez szerokiej bazy dostawców, z którymi współpracujemy. Pozyskanie tak licznej grupy dostawców, w tak krótkim czasie, uważamy także za nasz duży sukces.

Kluby zakupowe w Polsce i na świecie cieszą się coraz większą popularnością, ale to jednocześnie coraz bardziej konkurencyjny obszar e-commerce. Jak wyróżnić się z tłumu?

Przede wszystkim jesteśmy miejscem, które użytkownicy odwiedzają nie tylko w celach zakupowych, ale również w poszukiwaniu inspiracji, porad i ciekawych rozwiązań do wnętrz. Naszą misją jest inspirowanie – pragniemy, aby każdy Polak mógł mieszkać w pięknie urządzonym domu. Wkładamy wiele wysiłku w to, żeby nasza oferta i wszystkie treści na stronie były dla klientów wyznacznikiem dobrego stylu. Mamy własny magazyn on-line, w którym regularnie ukazują się artykuły o trendach i stylach, przygotowywane przez doświadczonych dziennikarzy pism wnętrzarskich. Mamy również sztab stylistek, które każdego dnia wyszukują setki oryginalnych przedmiotów z całego świata – zarówno od znanych projektantów, jak i z małych, rodzinnych firm. Dzięki temu można u nas kupić artykuły często niedostępne w innych sklepach w Polsce.

Westwing powstał w 2011 roku w Niemczech, a obecnie działa na 10 rynkach, w tym na szybko rozwijającym się rynku brazylijskim, rosyjskim, czy polskim. Firma szczyci się dziś współpracą z ponad 2 tys. marek z całego świata. W platformę zainwestowały łącznie ponad 100 mln dolarów takie firmy, jak Rocket Internet, czy Summit Partners. W Polsce sklep ruszył pod koniec 2011 roku.

Reklama

SCF 2017 Spring