InPost wprowadzi paczkomaty na rynek azjatycki

Grupa Integer.pl, właściciel paczkomatów InPost, przygotowuje się do wejścia na rynek azjatycki. Firma zaprezentowała swoje terminale Hong Kongu. Jednym z prezentowanych produktów była najnowsza wersja paczkomatów zintegrowanych z bankomatami firmy NCR Corp.

InPost wprowadzi na azjatycki rynek paczkomaty modułowe. Umożliwią one nadawanie i odbiór przesyłki 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu, dzięki nim użytkownik skorzysta także z bankomatu oraz opłaci swoje bieżące rachunki.

Efektem pokazu paczkomatów InPost dla ośmiu potencjalnych partnerów były negocjacje z lokalnymi firmami kurierskimi na wspólny projekt obejmujący 170 terminali. Potencjalni partnerzy Grupy Integer.pl w Azji będą mogli także przetestować możliwości najnowszej wersji terminalu m.in. podczas dni otwartych NCR Open House na przełomie lutego i marca, a także w czasie POST-EXPO Asia Pacific, które odbędzie się w dniach: 20-21 maja w Hong Kongu. POST-EXPO Asia Pacific zgromadzi w tym roku blisko 60 wystawców z całego świata, którzy prócz tradycyjnych targowych prezentacji, będą uczestniczyć w dwudniowej konferencji poświęconej m.in. perspektywom rozwoju usług pocztowych na kontynencie azjatyckim czy rosnącemu znaczeniu e-commerce w tym regionie świata.

„Do tej pory możemy pochwalić się sukcesem w każdym kraju, w którym pojawiły się nasze paczkomaty. Mamy realne podstawy, aby rywalizować na największych rynkach świata. W najbliższych miesiącach zaprezentujemy naszym potencjalnym partnerom możliwości najnowszej generacji paczkomatów InPost. Jestem przekonany, że w krótkim czasie uzgodnimy pierwsze formy współpracy – zarówno z działającymi w tym regionie narodowymi operatorami pocztowymi, jak i kluczowymi sieciami detalicznymi. Koncentrujemy się na budowaniu stabilnej pozycji w Azji, szukamy kolejnych partnerów i lokalizacji paczkomatów na tym atrakcyjnym rynku.” – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Paczkomaty InPost od kliku lat podbijają międzynarodowe rynki. Są już dostępne w 19 krajach na całym świecie. W trzy lata oprócz Polski podbiły: Arabię Saudyjską, Australię, Chile, Wielką Brytanię, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Czechy, a także: Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę.

W ciągu najbliższych 3-4 lat paczkomaty InPost pojawią się nie tylko w Azji, ale również w obu Amerykach. W USA Grupa Integer.pl planuje uruchomić 10 tysięcy paczkomatów do końca 2016 roku. Całość inwestycji docelowo może wynosić ok. miliarda euro.

Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – niemal 3500 paczkomatów. Obecnie trwają także prace nad pozyskaniem około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring