Amazon chce współpracować z konkurencją z branży odzieżowej

amazon-fashion

Amazon wyciąga rękę do swoich rynkowych konkurentów. Negocjuje możliwość zamieszczania na swojej platformie odnośników do znanych marek odzieżowych, takich jak J.Crew, Ralph Lauren, Lord & Taylor czy Abercrombie & Fitch – podaje Wall Street Journal.

Celem, który stawia przed sobą Amazon, jest sprzedawanie wszystkich możliwych produktów w jednym miejscu. Internetowy gigant rozpoczął rozmowy ze sprzedawcami ubrań, aby prezentować ich produkty na swojej stronie e-commerce. Według anonimowych źródeł cytowanych przez Wall Street Journal, Amazon prowadzi rozmowy z co najmniej dziesięcioma znanymi sprzedawcami, łącznie z Abercrombie & Fitch i Neiman Marcus Group.

Jak czytamy w artykule, w ramach współpracy Amazon nie sprzedawałby ubrań tycg marek bezpośrednio na swojej platformie, mógłby jednak zamieszczać linki prowadzące do stron sprzedawców. Pobierałby za to opłaty w zależności od wygenerowanego ruchu i od liczby transakcji zawartych dzięki temu pośrednictwu.

„Partnerstwo w tej formie pozwalałoby sprzedawcom zwiększać ruch na stronie. Amazon zaś wzbogacałby swoją bazę danych oraz pozyskiwał klientów do swojego programu Prime shipping, planuje bowiem podnieść opłaty za uczestnictwo.” – pisze w Wall Street Journal Greg Bensinger.

Autor tekstu określa tę współpracę jako „zawarcie paktu z diabłem”, ponieważ ceną za wzmożenie ruchu w sklepie będzie wzbogacenie bazy danych Amazona o nowych klientów. „Firma zalazła za skórę niektórym swoim sprzedawcom, którzy podejrzewają, że platforma internetowa służy za swoiste laboratorium, w którym Amazon sprawdza strategie cenowe i typuje dobrze sprzedające się produkty. Następnie oferuje je w swoim e-sklepie, robiąc konkurencję własnym sprzedawcom.” – czytamy w artykule. Pojawiły się przy okazji opinie, że produkty sprzedawców są niezauważalne na tle szerokiej oferty własnej Amazona.

Według Wall Street Journal, Amazon prawdopodobnie szykuje się również do podniesienia opłat za członkostwo Prime o 20-40 dolarów (z obecnych 79 dolarów rocznie). Szacuje się, że do programu należy obecnie ok 20 milionów osób. Dzięki Prime, obroty Amazona wzrosły w 2013 roku o 22% osiągając 74,5 miliardów dolarów.

„Nie jest jasne czy współpraca ze sprzedawcami już została nawiązana, jednak niektóre źródła donoszą, że Amazon pracuje nad oprogramowaniem, które udostępni nowym partnerom już w marcu 2014.” – twierdzi Bensinger.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring