Google AdWords: nowa funkcja pozwoli e-sklepom sprawdzać konwersję

Google AdWords uruchomiło nową elastyczną funkcję sprawdzania konwersji. Narzędzie to pozwoli e-sklepom sprawdzić w Google Display Network, jaka jest prawdziwa skuteczność reklam.

Teraz gdy ktoś kliknie na reklamę i kupi potem np. dwie koszulki w sklepie internetowym, zakup ten zostanie policzony w systemie Google AdWords. Gdy klient wróci i kupi więcej, w systemie zostanie to policzone jako trzy oddzielne konwersje. Jeśli klient kliknie na reklamę, po czym wypełni formularz, ściągnie aplikację czy katalog, zostanie to zaliczonej jako jeden „lead”. E-sklepy będą miały wgląd w to, jak reklama przekłada się na sprzedaż i na zaangażowanie klientów.

Google już od jakiegoś czasu stara się poprawić system mierzenia skuteczności reklam produktów. Pod koniec 2013 roku, Google zapowiedziało wprowadzenie nowej usługi, która pozwoli reklamodawcom płacić za reklamy w zależności od tego, jaka jest ich oglądalność w czasie rzeczywistym. Wpisując się w program Making Measurement Make Sense (3MS) zainicjowany przez IAB (Interactive Advertising Bureau), Google zamierza wprowadzić standard opłacania reklam zgodnie liczbą ich wyświetleń.

W styczniu Google dodało dla anglojęzycznych krajów opcję umożliwiającą stwierdzić, które reklamy zostały przez użytkowników wyciszone. Umożliwia to reklamodawcom zanalizowanie przyczyn, dla których klienci wyciszają poszczególne reklamy.

Nowa elastyczna funkcja śledzenia konwersji została zaprojektowana, aby pomóc e-sklepom zmierzyć konwersję dla najważniejszych reklam i produktów.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring