ACO Solutions: sieci WiFi to przyszłość sprzedaży wielokanałowej

ACO Solutions, polska firma specjalizująca się w profesjonalnych systemach WiFi/WLAN oraz Metro Properties, zarządca m.in Centrów Handlowych M1 w całej Polsce, podpisały umowę dotyczącą zbudowania przez ACO Solutions systemów WiFi w galeriach M1. Pierwszym projektem na liście realizacji jest Centrum M1 w podwarszawskich Markach.

Rafał Nowacki, business development director, ACO SolutionS

W ramach umowy zostaną zainstalowane najnowocześniejsze rozwiązania WiFi/WLAN (ang. Wireless Local Area Network), które zapewnią bezpłatny dostęp do internetu klientom Centrów M1 oraz komercyjne usługi dla wszystkich najemców. Systemy ACO Solutions umożliwiają jednocześnie uruchomienie dodatkowego płatnego dostępu do internetu o przepustowości nawet powyżej 10 Mb/s dla każdego użytkownika. Nowatorskim rozwiązaniem zaproponowanym M1 i najemcom będą usługi wspierające działania handlowe i marketingowe oparte o sieć WLAN, umożliwiające detalistom pełne zaangażowanie się w sprzedaż wielokanałową. O możliwościach, jakie sieci WLAN dają detalistom rozmawialiśmy z Rafałem Nowackim, business development directorem ACO Solutions.

Czym sieci WLAN (WiFi) – na przykład takie, jak ta zainstalowana przez ACO Solutions w warszawskiej Arkadii – różnią się od popularnych Hot Spotów?

Różnica pomiędzy WLAN a Hot Spot polega między innymi na tym, ze WLAN to sieć całościowo pokrywająca przestrzenie wspólne galerii handlowych, pozwalająca na przemieszczanie się po galeriach bez utraty połączenia. Usługa działa na zasadzie roamingu – podobnie jak GSM. Sieci takie są profesjonalnie zabezpieczone przed włamaniami, zarówno jeśli chodzi o samą architekturę sieci jak i urządzenia użytkowników. Posiadają także niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa, m.in PCI (Payment Card Industry) i pozwalają na bezpieczne przesyłanie danych finansowych z czytników kart kredytowych. Zgodnie z polskim i unijnym prawem zapisywana jest historia użytkowania sieci (bez danych osobowych – tylko numery urządzeń) i w przypadku wszelkich nadużyć (maile z pogróżkami, etc) na prośbę uprawnionych służb odpowiednie dane przekazywane są przez firmę obsługującą sieć.

Jakie możliwości reklamowe i marketingowe taka sieć daje detalistom?

Sieci WLAN mają to do siebie, że zazwyczaj użytkownik loguje się do nich przez swego rodzaju stronę startową. Taka strona jest doskonałym miejscem na umieszczenie reklamy bądź oferty promocyjnej sklepu. Poza tym można prezentować użytkownikom reklamy podczas przeglądania przez niego sieci w sposób elegancki i nienachalny, na przykład kiedy przełącza się pomiędzy kolejnymi stronami WWW. Dostęp do takiej sieci stwarza też unikalną okazję to budowania programów lojalnościowych – posiadaczom kart stałego klienta można na przykład zaproponować szybszy internet ze spersonalizowaną ofertą reklamową. Można powiedzieć, że możliwości marketingowe sieci WLAN ograniczone są jedynie wyobraźnią.

Czy sieć WLAN pozwala na śledzenie ruchu klientów w galerii? Czy takie dane można wykorzystać w celach marketingowych?

Oczywiście. Istnieje możliwość analizy ruchu klienta oraz typu urządzenia za pomocą którego łączy się on z siecią. Krótko mówiąc, możemy w każdej chwili zlokalizować daną osobę po urządzeniu, z którego akurat korzysta. Istnieje też możliwość lokalizacji dzieci – wystarczy, że założymy im specjalny „zegarek” z nadajnikiem. Dany sklep może też sprawdzić, którzy klienci obecnie znajdują się w galerii, i zaproponować im specjalną ofertę ad hoc, z której klient może skorzystać tylko w danym momencie. To świetny sposób na organizowanie błyskawicznych wyprzedaży.

ACO Solutions to firma specjalizująca się w budowie sieci WiFi/WLAN, odpowiedzialna m.in. za budowę sieci WiFi w galeriach handlowych takich jak Arkadia, Galeria Mokotów, Warszawa Wileńska, czy Poznań City Center. Firma wdraża też profesjonalne sieci WLAN dla biznesu, a na liście jej klientów znajdują się m.in. Businessman Institute, Data Broker i Lear. ACO Solutions świadczy także usługi dostępu do internetu poprzez sieć WiFi środkach komunikacji miejskiej.

Reklama

SCF 2017 Spring