John Lewis uruchomi inkubator dla nowych technologii

John Lewis online retailing

Brytyjski sklep John Lewis, z okazji 150-lecia firmy, stworzy „JLAB”, inkubator dla nowych technologii. Celem JLAB będzie wspomaganie rozwoju innowacyjnych rozwiązań z zakresu obsługi klienta, które w przyszłości dadzą sprzedawcy strategiczną przewagę nad konkurencją.

Obchody 150 rocznicy działalności firmy rozpoczną się w maju, inkubator ruszy zaś pomiędzy czerwcem a sierpniem. John Lewis wybierze pięć start-upów, które w tym czasie objęte będą programem. Rozwój przedsiębiorstw będzie się odbywał przy wsparciu zespołu ekspertów John Lewis oraz zewnętrznych specjalistów.

Andy Street, dyrektor zarządzający John Lewis powiedział: „Przyjmowanie innowacyjnych rozwiązań jest głęboko zakorzenione w filozofii naszej firmy. 150 rocznica działalności daje okazję do spojrzenia w przyszłość: jak będzie wyglądało kolejnych 150 lat. JLAB pomoże nam wykształcić kolejne pokolenie technologicznych start-upów, dzięki którym będziemy zawsze o krok przed zmianami zachodzącymi w handlu.”

Pod koniec okresu inkubacji, JLAB ogłosi zwycięzcę, w którego John Lewis zainwestuje 50 tysięcy funtów. Opracowane rozwiązania zostaną przetestowane, a gdy testy wypadną pomyślnie, zaimplementowane w sieci John Lewis.

Paul Coby, dyrektor ds. IT w John Lewis powiedział: „Jako duża firma mamy swoje utarte schematy. Stworzenie inkubatora jest szansą, żeby zyskać świeże podejście z perspektywy start-upu. Ponieważ projekt jest wewnętrzny, firmy będą otrzymywały regularną pomoc merytoryczną od zespołu ekspertów. Dzięki temu zyskamy pewność, że opracowywane w inkubatorze pomysły są zgodne z wartościami firmy, a jednocześnie będą w innowacyjne dla jej strategii.”

Pełną treść artykułu znajdziesz w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring