Twitter: nowe narzędzie do profilowania najcenniejszych fanów

twitter-coffee

Firmy, które zawsze chciały dowiedzieć się, którzy z ich Twitterowych fanów są najcenniejsi, mają do dyspozycji nowe narzędzie. SocialRank to nowy produkt Modern Mast, startupu założonego przez programistów Alexandra Tauba i Michaela Schonfelda.

Duet Taub i Schonfeld odpowiedzialny jest za stworzenie niezwykle niegdyś popularnego narzędzia Most Valuable Follower. Aplikacja odpowiadała na jedno, proste pytanie: „Kto z moich fanów jest dla mnie najcenniejszy jako klient?” Narzędzie wywołało spore zamieszanie już w dniu premiery, a w przeciągu tygodnia skorzystało z niego przeszło 50 tys. użytkowników. Szczególnie przydatne okazało się ono dla marek reklamujących się na Twitterze. Z czasem Taub i Schonfeld porzucili projekt, skupiając się na współpracy z firmą Dwella.

Obecnie obydwaj programiści pracują pod własnym szyldem – Modern Mast. Firma postanowiła odpowiedzieć na nieustające skargi użytkowników, którzy upominali się o MVF. W rezultacie powstało narzędzie SocialRank. Aplikacja idzie o krok dalej od swojego poprzednika – podczas gdy MVF potrafił jedynie sprofilować najcenniejszych fanów na podstawie proporcji obserwowanych przez niego profili do fanów jego własnego profilu, SocialRank korzysta z całego zestawu narzędzi pomiarowych. Umożliwia także bardziej precyzyjną gradację fanów, dzieląc ich na najcenniejszych, najbardziej zaangażowanych i najrzadziej spotykanych.

Wśród marek które już zaimplementowały SocialRank do swojego profilu na Twitterze znalazły się między innymi GoPro, Spotify i Harry’s Grooming.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring