British Retail Consortium o wyzwaniach, przed którymi stoją sprzedawcy wielokanałowi

england-ecommerce

Aby odnieść sukces w handlu, dziedzinie coraz silniej skoncentrowanej na innowacjach i na potrzebach klientów, sprzedawcy muszą szybko i płynnie zmieniać swoje podejście do biznesu. Powinni stale opracowywać i wdrażać nowe strategie sprzedaży wielokanałowej – takie wnioski płyną z tegorocznej konferencji Omni-channel Retailing, zorganizowanej przez British Retail Consortium.

Na konferencji, która odbyła się 4 marca w Londynie, omawiano różne aspekty ewolucji sprzedaży wielokanałowej: efektywność dystrybucji przez urządzenia mobilne, potrzeby klientów korzystających ze smartfonów, intuicyjne doświadczenie zakupowe online, połączenie doświadczeń w różnych kanałach sprzedaży, a także usprawnienie sieci dystrybucji i zastosowanie nowych rozwiązań w salonach sprzedaży. Wśród uczestników konferencji znaleźli się przedstawiciele największych brytyjskich sieci sprzedaży, m.in.: House of Fraser, Sainsbury’s, Tesco czy Argos.

„W segmencie sprzedaży artykułów trwałych, jeden na pięć funtów wydawany jest online. Niemal połowa wizyt na stronach odbywa się przez urządzenia mobilne. Dane te są interesujące, jednak czy właściwie je interpretujemy? Bo w handlu tylko jedno jest absolutnym pewnikiem: klientowi jest wszystko jedno. To z jakiego kanału korzysta jest mu obojętne.” – mówiła Helen Dickinson, dyrektor generalna BRC. „Jak w dzisiejszych czasach oceniać dochodowość danego kanału? Czy to jest na pewno dobra droga? Może lepiej skupić się na tym, jak dochodowy jest produkt i zastanowić się, jak to sprawdzić? Albo jak zmierzyć, na ile dochodowy jest konkretny klient?” – pytała.

Sprzedawcy zauważyli, że mimo nieuchronności zmian, którym podlega sprzedaż wielokanałowa, ich kierunek nie został jeszcze wyznaczony. Nowe technologie tworzą kolejne obszary dla rozwoju. Andy Harding, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży wielokanałowej w House of Fraser, zapytany o sposoby wdrażania technologii mobilnych w salonach sprzedaży stwierdził, że kontakt z produktem wspomagany przez urządzenia cyfrowe daje sprzedawcom ogromne możliwości. Przede wszystkim dlatego, że stanowi dużą wartość dla klientów.

Pełną treść artykułu znajdziesz w serwisie Evigo.com

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring