Neo24.pl wprowadza opcję odbioru przesyłki w kiosku Ruch

kiosk

Neo24.pl, nawiązał współpracę z Ruchem. Od 5 marca zakupy zamówione w e-sklepie będzie można odebrać w 2500 kiosków i salonów prasowych sieci Ruch na terenie całej Polski.

Celem uruchomienia usługi jest rozszerzenie zasięgu e-sklepu i odebranie części rynku handlowi tradycyjnemu. Ponieważ Ruch ma placówki w całej Polsce, Neo24.pl sięga po klientelę również z mniejszych miast. Będą oni mogli zamówić do wybranego kiosku np. niedostępne w lokalnych sklepach sprzęty AGD, elektronikę, zabawki, perfumy czy nawet produkty dla zwierząt. „Sięgamy po segmenty rynku, które dotąd były domeną handlu tradycyjnego. Uważam, że potencjał tego rynku jest olbrzymi, a powszechność usługi w małych miejscowościach może być nawet większa niż w miastach. W bardzo małych miejscowościach kioski są jednym z centralnych ośrodków, a Pani kioskarka jest często jedną z najbardziej znanych i zaufanych osób. Trudno o lepszy sposób na przekonanie mieszkańców do tego, ze zakupy online są bezpieczne.” – mówi Tomasz Kabarowski, prezes zarządu Neo24.pl.

Sieć kiosków i salonów Ruchu liczy 2 500 punktów, czynnych od świtu do  późnych godzin, również w soboty. Kioski zlokalizowane są w uczęszczanych punktach miasta. Znajdują się również w mniejszych miejscowościach  i wsiach – tam, gdzie klienci są obsługiwani przez agenta, którego znają i któremu ufają. Ten aspekt to szansa na przełamanie obaw konserwatywnych konsumentów, do tej pory nie korzystających z e-sklepów.

„Z Neo24 dotychczas korzystali mieszkańcy dużych miast (znaczna większość sprzedaży to 20 głównych miast). Patrząc na naszego starszego brata (Neonet) widzimy i jesteśmy w stanie zmierzyć, jaki potencjał sprzedażowy kryje się w małych miejscowościach. Do bardzo wielu maleńkich miasteczek czy wsi nie docierają nawet sieci naziemne wyspecjalizowane w takich lokalizacjach – dzięki zakupom internetowym, ich mieszkańcy mogą natomiast mieć dostęp dokładnie do takiej samej oferty jak klienci z Warszawy czy Wrocławia. ” – mówi Tomasz Kabarowski.

Współpraca Neo24.pl i sieci Ruch startuje w pierwszym tygodniu marca 2014 roku.  Dostawa dzięki usłudze „Paczka w Ruchu” będzie darmowa. „Koszty poniesie Neo24. Nasza pozycja rynkowa i efektywność biznesowa pozwala nam na bezpieczne przedsięwzięcie takiej inwestycji.” – tłumaczy Tomasz Kabarowski.

„Sięgamy po segmenty rynku, które dotąd były domeną handlu tradycyjnego. Dzięki internetowi, znikają bariery i różnice pomiędzy zakupami w dużych i małych miejscowościach. Połączenie e-commerce z kioskami Ruchu to już rewolucja, a w najbliższych miesiącach planujemy kolejne poważne kroki biznesowe. Dziś dowolny produkt ze sklepu może dotrzeć w dowolne miejsce w kraju. Klient w mniejszej miejscowości nie musi już organizować wycieczek do marketu w dużym mieście, by kupić lepsze żelazko, mp3 czy trudniej dostępny model Lego.” – mówi Tomasz Kabarowski.

Towary będą docierały do kiosków w maksymalnie 48 godzin od momentu nadania – w takim czasie, jak przesyłki kurierskie. Usługa ta dostępna jest obecnie w opcji płatności online z góry, ale partnerzy planują, że docelowo wprowadzona zostanie także możliwość opłaty za pobraniem. Klienci Neo24.pl będą mieli możliwość wyboru konkretnego punktu, w którym chcą swoją przesyłkę odebrać. Przesyłki z centralnych magazynów firmy będą trafiały do centrów logistycznych Ruch, skąd o świcie, wraz z poranną prasą, rozwiezione zostaną do kiosków. W momencie, gdy paczka trafi do kiosku, użytkownik zostanie o tym powiadomiony SMS-em, zawierającym również kod. Podając ten kod w kiosku, łatwo odbierze towar – ma na to pięć dni. Mechanizm obejmie produkty ważące do 20 kg, w cenie do 300 zł.

„Na podstawie trendów w zamówieniach, wytypowaliśmy wachlarz kategorii, które najlepiej pasują do takiej formy dostawy. Duże AGD i RTV, jak pralki, lodówki czy potężne telewizory, zawsze będą zamawiane raczej w opcji przesyłki kurierskiej z wniesieniem, a często i montażem. Jednak mniejsze sprzęty kuchenne, elektronika i IT, a także wiele produktów z naszych nowych kategorii, jak perfumy, zabawki czy zoo, idealnie nadaje się właśnie do takiej formy odbioru” – komentuje Tomasz Kabarowski, Prezes Zarządu NEO24.pl.

W czwartym kwartale 2013 roku Neo24.pl wdrożył nowy model biznesowy – firma poszerzyła ofertę o kilka nowych kategorii produktów, stając się tym samym multibranżową platformą. 

Założony w 1918 roku Ruch S.A. jest jednym z największych dystrybutorów prasy w Polsce. Miesięcznie obsługuje ponad 11 milionów klientów. Regularnie dostarcza prasę do ponad 22 000 punktów, a dzięki współpracy z ponad 120 wydawcami prasy w ofercie Ruchu znajduje się ponad 2,5 tys. tytułów. Spółka prowadzi również sprzedaż e-prasy i e-booków poprzez Nexto.pl.

Reklama

SCF 2017 Spring