Google i Yandex nawiązują współpracę reklamową

yandex-680x308

Google ogłosił nawiązanie współpracy z Yandex, największą wyszukiwarką internetową w Rosji. Dzięki nowemu partnerowi, reklamodawcy Yandex będą mogli skorzystać z systemu Double Click AdExchange, opracowanego przez Google.

Firmy podpisały porozumienie o współpracy pod koniec lutego 2014 roku. Działa ono na zasadzie wzajemności: system RTB (Real Time Bidding) należący do Yandex zostanie udostępniony klientom reklamowym Google, a reklamodawcy korzystający z rosyjskiej platformy AWAPS zyskają dostęp do systemu RTB Google. Integracja technologiczna obydwu systemów ma zająć kilka miesięcy.

„Integracja tych dwóch systemów reklamowych niewątpliwie zadziała stymulująco na rynek” – powiedział Nikolay Danilov, dyrektorem sprzedaży w Yandex. „Systemy RTB są bardzo transparentne i mają to do siebie, że stwarzają nowe okazje do rozwoju. Im więcej graczy w branży, tym większa liczba reklam, a tym samym większa konkurencja o najcenniejsze miejsca reklamowe. Efektem końcowym jest wyższa jakość samych reklam. Oczekujemy, że nasza współpraca z Google zaowocuje takim właśnie wzrostem jakości, ale także wzrostem liczby wyświetlanych reklam” – dodał.

Yandex uruchomił swój system RTB w 2012 roku. W jego skład wchodzi kilka platform typu DSP, między innymi Yandex.Direct oraz AWAPS, system wyświetlania reklam. Według ComScore, w styczniu 2014 roku sieć reklamowa Yandex docierała do 96% użytkowników internetu w Rosji.

System Google DoubleClick to platforma służąca do zarządzania reklamą online, za pomocą której można sprzedawać, kupować i projektować internetowe reklamy. System ten stanowi podstawę planowania polityki reklamowej wielu detalistów i agencji reklamowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring