USA: nadchodzi koniec tradycyjnych sieci sprzedaży

Sklepy tradycyjne mają się czego obawiać. Według The Store, do roku 2017 60% sprzedaży w USA będzie uwzględniało kanał online w ten lub inny sposób.

Portal thestore.com opublikował infografikę, z której wynika, że podczas gdy 56% konsumentów przyznaje się do korzystania z wielokanałowego modelu sprzedaży, 30% woli jednak pójść po zakupy do tradycyjnego sklepu. 6% z kolei woli skorzystać ze smartfona, tyle samo preferuje robić zakupy za pomocą tabletu. Jedynie 2% przyznaje, że ich ulubioną formą zakupów jest sprzedaż katalogowa.

69% kupujących twierdzi, że zanim pójdą do sklepu, szukają w internecie informacji na temat produktów które chcą kupić, aby zaoszczędzić czas. Co ciekawe, 54% pracowników sklepów przyznaje, że klienci posiadają obecnie znaczną większą wiedzę o produkcie niż obsługa sklepu.

„Kupowanie w tradycyjnym sklepie pozwala konsumentom upewnić się co do jakości kupowanych towarów. Większość klientów uważa jednak, że zalety kupowania online znacznie przewyższają możliwość obejrzenia i dotknięcia towaru przed zakupem.”

Źródło: The Store

Według danych zawartych w grafice, tradycyjne sieci sprzedaży w USA tną koszty obsługi swoich sklepów, głównie poprzez zwolnienia pracowników. Zaoszczędzone w ten sposób środki są następnie pompowane w sprzedaż online, ponieważ staje się ona coraz bardziej popularna. Trend ten obserwujemy już od 10 lat.

Najpopularniejsze kategorie produktów kupowanych w USA za pośrednictwem internetu to elektronika użytkowa (69%), książki (63%), artykuły gospodarstwa domowego (38%), artykuły biurowe (30%), akcesoria sportowe (20%), artykuły zoologiczne (20%) oraz żywność (20%).

The store (www.thestore.com) portal dla klientów sklepów internetowych. Członkowie społeczności mogą uzyskać zniżki na zakupy m.in. pisząc recenzje, dzieląc się opiniami na temat produktów, czy udostępniając swoje zdjęcia.

Reklama

SCF 2017 Spring