Poradnik: pięć sposobów na zwiększenie konwersji w e-sklepie

Jak podaje comScore, w styczniu 2014 roku 183,8 milionów Amerykanów obejrzało online 48,7 miliardów filmów. W sumie wyświetlonych zostało 11,3 miliardów reklam wideo. Napędzają one zarówno konwersję w e-sklepach, jak też angażują użytkowników.

W wydanej przez LiveClicker publikacji  ”5 Steps to Video Commerce Success: Choosing the Components that will Drive Increased Conversions” zawartych zostało pięć porad, które pomogą e-sprzedawcom czerpać profity z filmów internetowych.

1. Twórz ciekawy kontent filmowy

Czy treści powinny być generowane przez użytkowników czy profesjonalne? Z badań wynika, że filmy tworzone przez zawodowców prześcigają amatorskie o 30%. Wszystkie filmy, które odnoszą sukces w sieci, charakteryzują się ciekawą narracją. Popularnością cieszą się też filmy o produktach, poradniki, relacje z eventów i wykłady.

2. Przeprowadzaj testy A/B

Jedna z firm wspomnianych w publikacji, Eastern Mountain Sports, przeprowadza testy regularnie. Wynika z nich, że użytkownicy klikają najchętniej na zajawki, które przedstawiają ładną osobę patrzącą wprost w kamerę. testy pomogą e-sprzedawcom stwierdzić, na które filmy najlepiej reagują klienci.

3. Skoncentruj wysiłki na pozycjonowaniu i dystrybucji

Z raportu wynika, że YouTube jest obecnie drugą największą na świecie wyszukiwarką. Oznacza to, że pozycjonowanie w serwisie odgrywa kluczową rolę. 70% specjalistów od marketingu optymalizowało filmy pod kątem SEO, 77% taguje je słowami kluczowymi.

 4. Zagłębiaj się w analizy

Łatwo jest stwierdzić, czy film odniósł sukces – policzyć zyski czy konwersję. Internetowy sprzedawca Brookstone stwierdził, że jednominutowe filmy odpowiadały za większe zaangażowanie niż dłuższe formy. Okazało się też, że klienci, którzy obejrzeli od dwóch do czterech filmów wideo na stronie e-commerce kupili o 13% więcej niż ci, którzy obejrzeli tylko jeden. Klienci, którzy obejrzeli pięć filmów kupowali zaś o 25% więcej. 

Reklama firmy Dollar Shave Club została już wyświetlona 10,5 miliona razy. Dlaczego? Bo jest zabawna.

5. Korzystaj z rozwiązań stworzonych dla e-commerce

Jak twierdzi Lou Casal, dyrektor SDL i gościnny autor w Evigo, „urządzenia mobilne, efekty wizualne i reklamy interaktywne stały się częścią naszego życia. Prosta prawda jest taka, że jeśli zdjęcie mówi więcej niż tysiąc słów, to efekt filmu jest niepomiernie większy. Na wzbogacone doświadczenie użytkownika składają się właśnie zdjęcia i filmy. Tego typu treści wymagają jednak innej strategii niż sam tekst czy nieruchomy obraz.”

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring