Argos stawia na sprzedaż wielokanałową

Argos Multichannel E-store Retail

Argos, brytyjska sieć sklepów wielobranżowych, otworzyła swoje pierwsze centrum technologiczne. Celem inwestycji jest opracowanie innowacyjnych technologii, które sprostałyby rosnącym wymaganiom stawianym przez konkurencję w kanale online.

Nowe laboratorium umiejscowiono nad sklepem Argos w Vauxhall Bridge w centralnym Londynie. Do jego obsługi zatrudnieni zostali najlepsi deweloperzy, programiści, testerzy oraz specjaliści z zakresu projektowania aplikacji. Głównym zadaniem nowopowstałego zespołu jest stała praca nad usprawnianiem procesów sprzedażowych w kanale online, za pośrednictwem którego firma generuje już ponad 45% całości sprzedaży. Stanowi on także zaplecze technologiczne dla głównych projektów firmy z zakresu infrastruktury.

„Uwielbiam ludzi, którzy tam pracują. Wymyślają aplikacje w niesamowitym tempie, i co chwila biegają na dół do sklepu i testują je w ich naturalnym środowisku. Widzę ich tam codziennie” – mówi Bertrand Bodson, odpowiedzialny w Argos za technologie cyfrowe. „Inwestycje tego typu są niezwykle trudne do zrealizowania. Co prawda dość łatwo jest zbudować całą infrastrukturę, prawdziwą sztuką jednak pozostaje wprowadzenie nowych technologii do bezpośredniego użycia przez klienta. Przed nami jeszcze długa droga” – dodaje.

Pod koniec listopada 2013 roku Argos otworzył sześć nowych sklepów w zupełnie nowym formacie. Naszpikowane elektroniką salony stanowią naturalne rozszerzenie tradycyjnych sklepów, dzięki którym Argos może stopniowo rozwijać sprzedaż wielokanałową. Nowe sklepy są przestrzenne i zostały zaprojektowane w stylu mocno futurystycznym.

„45% naszego obrotu generowane jest w internecie. Jednak tzw. ostatnia mila w 90% transakcji dotyczy sklepów tradycyjnych – na przykład w przypadku klientów, którzy zamówili towar online i przyszli go odebrać do salonu sprzedaży. Oznacza to, że sklepy tradycyjne muszą pozostać wysoko na naszej liście priorytetów” – tłumaczy Bodson.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring