Weltbild uruchomi nową wersję e-sklepu

Nowy layout strony oraz projekt graficzny dostosowany do współczesnego odbiorcy i sprawniejsze działanie na ekranach dotykowych – internetowa księgarnia Wetltbild, należąca do grupy PWN, planuje duże zmiany na stronie internetowej. Nowa odsłona e-sklepu ma mieć premierę najpóźniej w czerwcu. Będzie działała pod adresem ravelo.pl.

pawel-wojciechowski-weltbild

Paweł Wojciechowski, dyrektor zarządzający Weltbild

W marcu 2014 mija rok odkąd księgarnia działająca pod marka Weltbild zmieniła właściciela. Nowym inwestorem, który rok temu odkupił sklep od wycofującej się z polskiego rynku firmy Weltbild Polska, jest Azymut, wchodzący w skład Grupy PWN. Obecnie przeprowadzany jest rebranding, zmieni się także wygląd sklepu. Już niedługo księgarnia działała będzie na domenie ravelo.pl. Paweł Wojciechowski, dyrektor  zarządzający, choć nie chce obiecywać konkretnych terminów zakończenia prac nad nowym projektem zapowiada, że nowy sklep ruszy jeszcze przed czerwcem 2014 roku.

„Uruchomimy nową, responsywną stronę i serwis ravelo.pl. Zmieni się prawie wszystko: grafika, czcionki, pojawią się większe zdjęcia, usprawniona będzie nawigacja. Zmian tych dokonujemy z myślą o współczesnym odbiorcy, który jest wzrokowcem, mniej czasu poświęca na czytanie opisów.” – tłumaczy Paweł Wojciechowski. ” Projekt  wpisuje się w aktualne trendy web designu, będzie sprawniej działał na ekranach dotykowych, a layout stanie się bardziej czytelny.” Nowa strona jest produktem wewnętrznym, projekt graficzny i kodowanie zostały zlecone freelancerom. „Nie chcieliśmy korzystać z usług zewnętrznych nie tylko ze względu na koszty, ale też z uwagi na to, że stracilibyśmy na elastyczności i mielibyśmy ograniczoną kontrolę nad całym konceptem.” – wyjaśnia.

Sklep internetowy istnieje od 2002 roku, początkowo pod nazwą kdc.pl (klub Dla Ciebie), potem, jako część dużego koncernu Weltbild, do którego należała również sieć księgarń, katalog wysyłkowy i wydawnictwo Świat Książki.Od marca 2013 roku Weltbild.pl jest częścią polskiej grupy PWN. Większościowym udziałowcem jest należąca do grupy PWN spółka Azymut (Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw Azymut Sp. z o. o.), a podmiotem prowadzącym sklep – spółka Ravelo.

W wyniku przejęcia sklepu przez Azymut zmieniła się organizacja logistyki, gdyż Azymut posiada własną sieć dystrybucji. Przedtem za logistykę dostaw odpowiadała firma Arvato, jednak po zmianach własnościowych Weltbild.pl (Spółka Ravelo Sp. z o.o.)  zrezygnował ze współpracy z nią. „Odkąd logistyką zajmuje się Azymut, widzimy znaczną poprawę realizacji zamówień. Przesyłki dostarczane kurierem albo do paczkomatów realizowane są standardowo w ciągu 24 godzin. W razie niedotrzymania terminu, klient otrzymuje rekompensatę o wartości 50 zł.” – mówi Paweł Wojciechowski. Azymut posiada własne centrum logistyczne pod Strykowem przy autostradzie A2. Zamówienia złożone do 19 wysyłane są między 23 a pierwszą w nocy. Zasada ta obowiązuje tylko w przypadku zamówień złożonych do godziny 17.00 . Dostawa w  24 godziny obowiązuje na terenie całego kraju.

Weltbild kieruje się zasadą, aby jak najwięcej aspektów działalności było prowadzonych wewnętrznie. Podobnie jest z promocją e-sklepu. Za mailing i newsletter odpowiada osobna komórka w strukturze firmy. „Wychodzimy z założenia, że to my znamy najlepiej naszych odbiorców. Mamy pewną tradycję i know-how z Wetlbild Polska, wiemy jak dotrzeć do naszych klientów. Działania wizerunkowe organizujemy sami” – mówi Paweł Wojciechowski. Za pozycjonowanie e-sklepu i kampanie AdWords odpowiada agencja Semahead, należąca do grupy Interia. Za hosting sklepu odpowiadają serwery grupy Interia.pl.

Reklama

SCF 2017 Spring