Experian: nieprawidłowe dane nadal obniżają skuteczność mailingu

email_marketing

Większość firm prowadzi kampanie mailingowe, jednak niska jakość baz danych w większości wpływa negatywnie na ich skuteczność. Takie wnioski płyną z raportu Experian Data Quality, zatytułowanego  “The correlation between list hygiene and e-mail marketing performance.”

Aż 83% firm pozyskuje adresy e-mail swoich klientów po to, by wykorzystać je w działaniach marketingowych. Jednak spośród przebadanych firm, 67% spotkało się w ciągu ostatniego roku z problemem niedostarczonych maili. Efektem było pogorszenie jakości obsługi klienta, niemożność dotarcia do sukskrybentów, dodatkowe koszty i niższe obroty.

„E-mail uważany jest przez branżę za jeden z najważniejszych kanałów komunikacji. Marketingowcy muszą zadbać o to, żeby maile dochodziły do adresatów.” – twierdzi Thomas Schutz, wiceprezes i dyrektor generalny Experian Data Quality. „Dobra jakość baz danych i właściwe zarządzanie nimi odgrywają kluczową rolę. Bez dostępu do wysokiej jakości informacji, marketingowcy nie dotrą do konsumentów z przekazem reklamowym.”

Z szacunków wynika, że jedna czwarta adresów przechowywanych w bazach danych amerykańskich firm jest nieprawidłowa. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy są ludzkie błędy. Wśród najczęściej tych popełnianych wymienia się: nieprawidłowo zapisane adresy, nazwy domen i nieistniejące konta.

Experian jest globalną firmą dostarczającą oprogramowanie i usługi dla firm, głównie z zakresu zarządzania bazami danych oraz docierania do klientów. Firma powstała w 1990 roku, ma biura na terenie Stanów Zjednoczonych, Europy, Azji i Pacyfiku. Obsługuje ponad 13.500 klientów na całym świecie. Są to firmy i instytucje działające w handlu, edukacji, ubezpieczeniach, służbie zdrowia i innych branżach.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring