Goldman Sachs: w 2018 roku handel mobilny osiągnie wartość 626 miliardów dolarów

goldman-sachs-online-retailing

Według prognozy Goldman Sachs, w 2018 roku sprzedaż w segmencie m-commerce osiągnie sprzedaż porównywalną z wynikami sektora e-commerce z roku 2013. Obecnie roczna sprzedaż w branży e-commerce osiąga rocznie pułap 638 miliardów dolarów.

Na początku marcu Goldman Sachs opublikował aktualizację do swojej prognozy na rok 2014. Według publikacji, sprzedaż w sektorze m-commerce osiągnęła w 2013 roku 133 miliardy dolarów, a liczba ta wzrośnie do 626 miliardów w roku 2018. W samych tylko Stanach Zjednoczonych wartość ta ma w 2018 roku sięgnąć 131 miliardów, czyli równowartość obecnej sprzedaży w sektorze m-commerce w skali globalnej. Za ten wzrost w dużej mierze odpowiedzialni będą użytkownicy tabletów.

Raport wskazuje także na silny wzrost globalnego sektora e-commerce w roku 2014. Branża co prawda zwolniła nieco w roku 2013 (wzrost spadł do poziomu 17,1% w skali roku), analitycy oczekują jednak, że jeszcze w tym roku osiągnie on 17,9%. Odpowiedzialni za to będą głównie kupujący z Ameryki Północnej (średni wzrost na poziomie 2%), Chin (14%) oraz Europy Zachodniej (10%). Szacuje się, że w USA wzrost ten sięgnie 16,1%, a łączna sprzedaż przekroczy 241 miliardów dolarów. Są to szacunki znacznie przekraczające te opublikowane przez Euromonitor oraz agencje Forrestera i eMerketer.

Największe korzyści z rozwoju rynku osiągną dwaj amerykańscy giganci branży – Amazon.com i eBay. Analitycy podkreślają fakt, że Amazon posiada unikalną infrastrukturę oraz zaplecze technologiczne pozwalające na utrzymanie wysokiego tempa wzrostu. eBay z kolei potrafi sprawnie angażować detalistów mniejszego kalibru. W ostatnim kwartale ponad połowa klientów Amazon.com kupiła towary korzystając z urządzenia mobilnego, a w okresie Święta Dziękczynienia PayPal zanotował 115-procentowy wzrost płatności e-commerce.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykuły w języku angielskim w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring