Almi Decor: jak wykorzystać showrooming w sprzedaży wielokanałowej

Z atutów dobrego showroomingu korzystać mogą marki, które sprzedają ofertę premium. O tym, jak skutecznie wykorzystać swoje atuty w sprzedaży wielokanałowej mówił podczas I Kongresu Dyrektorów E-commerce Piotr Wrzalik, wiceprezes zarządu Grupy Unity. Na przykładzie Almi Decor pokazał, jak zmienia się podejście do integracji kanałów sprzedaży.

sklep-internetowy-almi-decor

Sklep internetowy Almi Decor sprzedaje więcej niż największy salon tej marki

Wielokanałowy sprzedawca Almi Decor, w którego ofercie znajdują się artykuły służące do dekoracji wnętrze, redukuje swoją obecność offline. Wraz z rozwojem i restrukturyzacją firmy, zredukowana została liczba salonów sprzedaży z 38 do kilkunastu. Jest to element zmiany strategii i większej integracji sprzedaży we wszystkich kanałach. Firma stara się nadążyć za zmieniającymi się zachowaniami klientów oraz obniżać koszty działalności. Dlatego salony sprzedaży Almi Decor pełnią raczej funkcję wielkopowierzchniowych showroomów.

„Almi Decor ma szansę przekuć na swoją korzyść zjawisko showroomingu, ponieważ oferuje wiele unikalnych produktów, które ciężko znaleźć gdzie indziej.” – tłumaczył Piotr Wrzalik. „Jednocześnie sklep ma „niski sufit”, czyli lojalną grupę klientów, którą trudno rozszerzyć ze względu na strukturę społeczną. Kanał online pomaga im więc dotrzeć do klientów w mniejszych miastach, ale niski sufit ogranicza możliwości rozwoju.” Dlatego też, aby się rozwijać, należy pomyśleć o ekspansji za granicą. Obecnie trwają prace nad uruchomieniem sprzedaży produktów z oferty Almi Decor poza Polską. Sprzedaż online jest doskonałym sposobem, by zaistnieć na zagranicznych rynakch.

Aby zmiana modelu działalności była skuteczna, należało stworzyć stronę, która zapewnia klientom online taką samą wygodę, jak sprzedaż offline. We wdrożeniu obecnie funkcjonującego e-sklepu marki Almi Decor zastosowano tzw. model revenue share. Cały koszt inwestycji w platformę poniosła Grupa Unity, z kolei Almi Decor odpowiada za organizację i koszty logistyki. Podpisano kilkuletnią umowę, zgodnie z którą Grupie Unity należy się procent dochodów ze sprzedaży online. Grupa odpowiadała za wdrożenie platformy, jej rozwój, hosting, SEO, SEM, remarketing, afiliacje i monitoring efektów. Z kolei Agencja Lubię to, należąca so Socializera, była odpowiedzialna za grafikę i kreacje do kampanii.

Sklep wystartował w marcu ubiegłego roku. Zyskała dużą grupę lojalnych klientów, stopniowo włączano kolejne narzędzia promocji. „Początkowo stosowano newslettery, drobne kupony, informowano o otwarciu sklepu online w salonach sprzedaży. Potem w naturalny sposób nastąpił lekki spadek obrotów, zastosowano więc kolejne elementy promocji: pozycjonowanie i mailing zewnętrzny. Trudno jest trafić do klienta internetowego z droższym produktem, więc zastosowano nowe narzędzia do precyzyjnego targetowania.” – mówił Piotr Wrzalik.

Po sezonie świątecznym zastosowano redesign ścieżki zakupowej. „Polacy nie lubią i nie chcą jednostronicowych ścieżek zakupowych z rozwijanymi formularzami. Zastosowanie nowej wieloetapowej ścieżki spowodowało zwiększenie konwersji. W kanale online sprzedaż wynosi już więcej niż obroty największego sklepu stacjonarnego Almi Decor. Konwersja sięga poziomu 35%.” – dodaje.

Reklama

SCF 2017 Spring