Raport Okazjum.pl: w internecie nadal drożej niż w sieciach handlowych

Klienci sklepów internetowych żyją w przeświadczeniu, że  w sklepach online jest zawsze taniej niż w sklepach stacjonarnych. Twierdzenie to jest  powszechne choć nie do końca prawdziwe – wynika z badań przeprowadzonych przez serwis Okazjum.pl

Jak wynika z danych zebranych przez serwis Okazjum.pl, gromadzący oferty sieci handlowych, przed zakupem zawsze warto sprawdzić ceny nie tylko w porównywarkach internetowych, ale także np. w papierowych gazetkach z ofertami. „Biorąc pod uwagę kryterium ceny, zakupy offline często okazują się korzystniejsze. Śledząc oferty popularnych sieci handlowych, często znajdziemy interesujące nas produkty w atrakcyjnej, niedostępnej w internecie cenie. Bywa, że produkty w internecie są nawet o 70% droższe w porównaniu z produktami dostępnymi w sieciach handlowych”mówi Dawid Piaskowski – założyciel serwisu Okazjum.pl.

e-handel online e-commerce

Zestawienie cen wybranych produktów w sklepach stacjonarnych i w internecie. Źródło: Okazjum.pl

Szukając okazji i kupując w sklepach stacjonarnych, można sporo zaoszczędzić. Produkty oferowane w internecie bywają od kilku do kilkudziesięciu procent droższe od tych samych artykułów, dostępnych w sieciach handlowych. I tak np. kupując telewizor Manta Led 2203 w sieci zapłacilibyśmy za niego co najmniej 899 złotych, wybierając ten sam produkt w Selgrosie zapłacilibyśmy za niego około 528 złotych.

Sieci handlowe często konkurują ze sklepami online w jeszcze inny sposób. Oferują produkt w cenie nieco wyższej, niż online, jednak część kosztów oddają klientowi w formie vouchera na kolejne zakupy. Taką technikę stosuje m.in. sieć Real, w której w minionym tygodniu mogliśmy kupić np. lodówkę BEKO CSA 31020 za 899 złotych z czego 200 złotych, które wydalibyśmy na pralkę zwróci się podczas kolejnych zakupów. 

e-commerce e-handel ceny

Porównanie wybranych cen sieci Real i ofert dostępnych w internecie. Źródło: Okazjum.pl

By być jednostką racjonalną ekonomicznie, podmiot powinien posiadać pełną wiedzę o rynku. Pełnej wiedzy wciąż nie mamy, ale w dobie internetu i smartfonów współczesny homo economicus ma dostęp do bardzo użytecznych narzędzi, które pomogą mu dokonywać optymalnych wyborów. Jak wynika z analizy rynku amerykańskiego, w Stanach Zjednoczonych już 72% klientów podczas zakupów korzysta ze smartfonów. W ten sposób przede wszystkim porównują ceny w różnych sklepach i szukają kuponów rabatowych na wybrany towar. „Istotne jest to, by swoje wyszukiwania najlepszej ceny produktu poszerzyli też o sklepy tradycyjne, bo w przeciwnym wypadku mogą przeoczyć naprawdę wyjątkowe okazje” – podkreśla Dawid Piaskowki z Okazjum.pl. „W przypadku zakupów w sklepach stacjonarnych klienci zyskują zresztą nie tylko na cenie, ale też na czasie. Mogą kupić produkt od ręki, nie muszą czekać na przesyłkę – dodaje”.

Okazjum.pl to serwis gromadzący okazyjne oferty sieci handlowych. Użytkownikom umożliwia znalezienie atrakcyjnych ofert w najbliższej okolicy, a sieciom handlowym pozwala zaprezentować swoje oferty i promocje w internecie. Baza aktualnie zawiera informacje o promocjach i ofertach specjalnych w ponad 50 tysiącach placówek handlowych z całej Polski.

Reklama

SCF 2017 Spring