Top Secret: sprzedaż stacjonarna na Ukrainie spadła, online bez zmian

Top Secret jest jedną z polskich marek odzieżowych obecnych na rynkach wschodnich. Na Ukrainie działa sklep internetowy, firma prowadzi też  sprzedaż w salonach własnych i franczyzowych. W wyniku ostatnich wydarzeń politycznych, sprzedaż offline mocno ucierpiała, jednak online utrzymuje się na stałym poziomie.

Top Secret_Ukraina

Na Ukrainie marka Top Secret szybko zdobyła popularność

„To co się dzieje na Ukrainie jest dla nas dużym zmartwieniem, przeraża też naszych partnerów handlowych, w tym farnaczyzobiorców. Ich sytuacja jest krytyczna, jednak sklep online utrzymuje wysoką dynamikę sprzedaży. Radzi sobie znakomicie w porównaniu ze sklepami stacjonarnymi.” – powiedział Grzegorz Lipnicki, wiceprezes grupy Redan, podczas swojego wystąpienia na I Kongresie Dyrektorów e-Commerce.

Jak tłumaczy Grzegorz Lipnicki, rynek Ukraiński różni się od polskiego. „Dynamika wzrostu odpowiada tej, którą obserwowaliśmy na polskim rynku przed trzema laty. Ukraiński klient jest też mniej ufny od polskiego. Zaledwie 10-12% płatności dokonywanych jest online, tamtejsi klienci chcą płacić przy odbiorze, bo nie wierzą że towar dojedzie. Trzeba też potwierdzać, że klient odbierze przesyłkę, gdyż często zdarza się, że zmienia zdanie.” – mówi.

Sprzedaż online odpowiada średnio za kilkanaście procent obrotów grupy Redan. „Są jednak rozbieżności – to zależy od sezonu. Pod koniec grudnia udział e-commerce w sprzedaży jest minimalny, bo wszyscy kupują na ostatnią chwilę w salonach sprzedaży. Za to na początku tego miesiąca potrafi osiągnąć nawet 30%.” – mówi Grzegorz Lipnicki.

Jak informuje wiceprezes grupy Redan, konwersja w sklepie internetowym Top Secret wzrosła o 20% dzięki samej zmianie platformy i silnika na rozwiązania grupy Unity. Natomiast w zakresie marketingu Top Secret zrezygnował z usług agencji zewnętrznej, co zmniejszyło koszty i zwiększyło ruch w sklepie.

Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem nowego systemu rekomendacji eksperckich. Będzie się on opierał na silnik budowanym specjalnie dla Top Secret. „Dla klienta ważne jest dopasowanie oferty do jego potrzeb. Trzeba tak ułożyć system sprzedaży, żeby rekomendowane produkty były odpowiednio dobrane. W naszej branży jest to kwestia stylu, charakteru, koloru, kolejności dobieranych rzeczy. Nie można polecać produktów, które do siebie nie pasują. Więc trzeba tworzyć bazę wiedzy o kliencie, o jego preferencjach i stylu.” – tłumaczy Grzegorz Lipnicki. Dlatego właśnie, wspólnie z Grupą Unity, Top Secret opracowuje i zaimplementuje złożony algorytm, który będzie odpowiadał za jak najbardziej trafne i spersonalizowane rekomendacje.

Serwis Evigo.pl jest patronem medialnym Kongresu Dyrektorów e-Commerce

Reklama

SCF 2017 Spring