Google aktualizuje formaty reklamowe w serwisie YouTube

YouTube e-commerce

TrueView to reklamy znane z YouTube – możemy je zobaczyć przed niektórymi klipami wideo umieszczonymi w serwisie. 15 kwietnia 2014 roku Google ograniczy liczbę formatów tych reklam do dwóch, a sama usługa zostanie znacznie ulepszona.

Reklamy TrueView będą występować w dwóch formatach: in-stream oraz in-display. Zmiana ta znacznie uprości zarządzanie kampaniami reklamowymi w serwisie YouTube.

Według oświadczenia Google, nowe formaty umożliwią zorganizowanie kampanii pod kątem zaangażowania użytkownika, a ich wyświetlanie będzie możliwe w formie klipu poprzedzającego dany klip w serwisie lub miniaturki, która zostanie wyświetlona po kliknięciu. Nowy format sam wybierze odpowiednie miejsce do wyświetlenia reklamy oraz zapewni trafniejszy dobór reklam w wynikach wyszukiwania YouTube. Reklamodawcy ogłaszający się w serwisie będą mogli dostosować reklamy in-display, wyświetlające się w wynikach wyszukiwania do danych demograficznych, słów kluczowych i profilu użytkownika. Reklamy in-stream można w ten sposób modyfikować już w chwili obecnej.

Google doradza reklamodawcom, aby zalogowali się do panelu zarządzania 15 kwietnia i dokonali aktualizacji kampanii będących w toku realizacji. W przeciwnym wypadku zostaną one zaktualizowane automatycznie 15 maja. Wszystkie kampanie, które rozpoczną się po 15 kwietnia, wystartują w nowym formacie.

Aktualizacja formatów reklamowych jest uzupełnieniem aktualizacji narzędzia analitycznego YouTube z grudnia 2013 roku, która umożliwiła reklamodawcom analizę akcji podejmowanych przez użytkowników po obejrzeniu klipu reklamowego. Aplikacja zlicza wszystkie działania użytkowników, takie jak obejrzenie reklamy do końca, kliknięcie w link zawarty w jej treści, udostępnienie jej znajomym, oraz dokonanie subskrypcji kanału YouTube reklamodawcy.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring