Marks & Spencer rusza na podbój fińskiego e-handlu

Marks&Spencer sprzedaż wielokanałowa

Popularna brytyjska sieć detaliczna Marks & Spencer ogłosiła udzielenie franszyzy z S Group, wiodącemu fińskiemu detaliście. W ramach nowo nawiązanej współpracy S Group otworzy w Finlandii sklep online z oraz siedem sklepów tradycyjnych z M&S.

Pierwszy fiński sklep M&S będzie mieścił się w domu handlowym Sokos w Helsinkach, a jego otwarcie zaplanowano na początek października 2014 roku. Placówka będzie miała 3 tys. metrów kwadratowych powierzchni, a jej otwarcie poprzedzi premierę dwóch kolejnych sklepów, w miastach Jyvaskala oraz Hameenlinna, która odbędzie się jeszcze tego samego miesiąca. Sklepy będą zaaranżowane w zgodzie z nową koncepcją „sklepu w sklepie”, opracowaną przez Marks & Spencer. Zakłada ona połączenie tradycyjnego planowania przestrzeni sklepów M&S z nowym projektem dużych i widocznych drzwi wejściowych, inspirujących witryn reklamowych, przebieralni oraz kas.

Wiosną 2015 roku S Group otworzy w Finlandii trzy kolejne sklepy M&S: w Tampere, Lappeenranta i Lahti. Siódmy sklep będzie mieścił się w mieście Pori, a jego otwarcie zaplanowano na jesień 2015 roku. Dodatkowo, wiosną 2015 roku S Group otworzy także internetowy sklep M&S. Witryna będzie w całości w języku fińskim. Sklep będzie przyjmował płatności w euro oraz obsługiwał zamówienia z całej Finlandii.

Partnerstwo z S Group wpisuje się w nową strategię M&S, ochrzczoną przez firmę mianem „clicks and bricks”, nawiązującym do wielokanałowego modelu sprzedaży. M&S planuje do 2015 roku zostać wiodącym europejskim detalistą wielokanałowym. W tym celu firma nawiązuje współpracę franszyzową z kolejnymi partnerami, zapewniając sobie obecność w kluczowych lokacjach.

Pełna wersją artykułu w języku angielskim w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring