Raport: urządzenia mobilne głównym źrodłem informacji o produktach

Coraz więcej polskich konsumentów szuka informacji o produktach przez telefon lub tablet. Jednocześnie spada liczba osób szukających takich informacji w serwisach produktowych – wynika z ostatniego badania IRCenter.

W lutym 2014 polscy internauci najczęściej szukali informacji o produktach w sklepach online (odsetek wzrósł o 5 pkt. proc. na komputerach/laptopach oraz 6 pkt. proc. na komórkach lub tabletach). Nieco mniejszą popularnością cieszyły się serwisy produktowe, które w zestawieniu spadły na drugie miejsce.

Według raportu „E-commerce Track Luty 2014” w Polsce przy zakupach przez laptop lub komputer bardziej popularnym od ROPO (research online, purchase offline) modelem zakupów okazuje się tzw. odwrócone ROPO, czyli w pierwszej kolejności oglądanie produktów offline, a dopiero później kupowanie ich w sieci.

IRCenter sprzedaż mobilna e-commerce

Natomiast wskaźniki ROPO i odwróconego ROPO przy zakupach poprzez komórkę utrzymują się na zbliżonym do siebie poziomie. W lutym co trzeci internauta szukał informacji o produktach na tablecie lub komórce, o 3 pkt. proc. więcej w porównaniu do poprzedniego miesiąca.

„Kupowanie produktów lub usług przez komórkę nie jest jeszcze popularne wśród polskich internautów, za to przez komputer lub laptop kupuje 57% badanych”” – podkreślają analitycy.

Allegro jest wciąż najbardziej popularnym kanałem sprzedaży internetowej w Polsce, choć popularność platformy w lutym spadła o 15 pkt. proc.

IRCenter konsumenci mobilni e-commerce

W lutym polscy internauci najczęściej kupowali i szukali informacji o produktach z kategorii ubrania, kosmetyki i książki. Do najpopularniejszych kategorii produktowych dołączyły też artykuły związane ze zdrowiem.

Raport pokazuje też, że Poczta Polska nadal nie ma poważnej konkurencji w dostawach zakupów internetowych. W lutym odsetek klientów, którzy wybrali Pocztę Polską jako dostawcę zamówień online złożonych przez telefon lub tablet wzrósł 10 pkt. proc.

Reklama

SCF 2017 Spring