Internet Planet: jak zastosować nowe narzędzia AdWords w e-sklepie

Branża ecommerce rozwija się niezwykle dynamicznie i codziennie powstają nowe podmioty prowadzące handel w internecie. Aby uzyskać przewagę na tym coraz bardziej konkurencyjnym rynku nie wystarczy stworzenie przyjaznego sklepu i postawienie go na dobrej platformie. Przede wszystkim trzeba zadbać o to, aby sprowadzić jak najwięcej klientów na stronę i przekonać ich do skorzystania z oferty – pisze dla Evigo.pl Ewa Chojecka, dyrektor zarządzająca *Internet Planet.

W większości sklepów głównym źródłem ruchu są wyszukiwarki i to z nich „przychodzi” ok 60-90% wszystkich klientów. Marketing w wyszukiwarce jest więc priorytetowym narzędziem promocji, sprzedaży i marketingu dla wszystkich podmiotów ecommerce. Zdobycie odpowiedniego ruchu z wyszukiwarek  jest kluczowym czynnikiem decydującym o powodzeniu biznesu w internecie.

Po ostatnich zmianach w algorytmie Google coraz więcej sklepów ma poważny problem ze zdobyciem ruchu z organicznych wyszukiwań. O wiele trudniej jest także teraz wypozycjonować zupełnie nowy sklep. Alternatywą dla organicznego ruchu pozostaje ruch płatny, czyli reklama Adwords. Jest to najszybszy i najprostszy sposób na zwiększenie liczby odwiedzających i klientów w sklepie internetowym.

Nowości Google dla e-commerce

Google ostatnio wprowadza sporo nowości dedykowanych właśnie reklamodawcom ecommerce. Jak widać ten rynek stał się łakomym kąskiem dla giganta z Mounain View.

Szczególnie warto zwrócić uwagę na dwie nowe funkcjonalności:

Reklamy Google PLA z listą produktów

Długo oczekiwana funkcjonalność Google doskonale dopasowana do oczekiwań i potrzeb sklepów internetowych. PLA (Product Listing Ads) to formaty reklamowe, które umożliwiają wyświetlanie tak ważnych dla kupującego parametrów jak:

  • Zdjęcie produktu
  • Nazwa
  • Cena
  • Nazwa sklepu

Nowe formaty są o tyle rewolucyjne, że po raz pierwszy w historii istnieje możliwość umieszczenia elementów graficznych w wyszukiwarce. Jak widać Google przymierza się tym krokiem to przejęcia sporej części internautów korzystających do tej pory z porównywarek. Klienci, którzy coraz częściej wpisują w Google konkretne hasła produktowe będę mogli teraz korzystać z wyszukiwarki na zasadzie porównywarki. Po kliknięciu na reklamy z listą produktów zostają przekierowani od razu na właściwą stronę docelową/kartę produktową. Dzięki temu ścieżka zakupowa ulega zdecydowanemu skróceniu, co jest korzystne zarówno dla internautów (oszczędność czasu) jak i dla reklamodawców (większy współczynnik konwersji).

 Wyświetlanie reklam produktowych Google PLAs

Reklamy PLA wyświetlają się w Google w oddzielnym polu, niezależnym od reklam tekstowych. Mogą one wyświetlać się jednocześnie z reklamami tekstowymi –  na jednej stronie wyników wyszukiwania mogą więc znajdować się zarówno listy produktów, jak i reklamy tekstowe jednej firmy. Reklamy produktowe mogą być emitowane w różnych miejscach i konfiguracjach. Na jedno zapytanie może się ich pojawić maksymalnie 8.

Aby zacząć korzystać z reklam z listą produktów, potrzebne są konto AdWords i konto Centrum Sprzedawcy (Google Merchant Centre). Następnie należy dostosować dane o produktach do wymogów Google. W następnej kolejności trzeba połączyć te konta i utworzyć nową kampanię na koncie Adwords. Konto Centrum Sprzedawcy pozwala zarządzać informacjami o produktach, a konto AdWords – reklamami i  kampaniami.

Pliki produktowe tzw data feeds wyglądają podobnie jak pliki udostępniane porównywarkom i najlepiej, aby były stworzone w formacie (.txt) – dla małych sklepów i XML (.xml) – dla większych sklepów. Niektóre z parametrów są obowiązkowe np: identyfikator produktu, tytuł, opis, link do strony produktowej, link do zdjęcia, dostępność czy cena. Inne parametry nie są obowiązkowe, jednak większość z nich jest bardzo przydatna do późniejszej optymalizacji kampanii produktowych, toteż stworzenie dobrej jakości pliku będzie miało

Remarketing dynamiczny

To funkcja pozwalająca wyświetlać personalizowane i dynamiczne reklamy użytkownikom sklepu. Mamy więc teraz możliwość pokazania klientowi konkretnego produktu, którym był zainteresowany. Do tej pory w remarketingu Google możliwe było wyświetlanie reklam bardziej ogólnych kierowanych do segmentów klientów utworzonych na podstawie list Adwords bądź Analytics. Obecnie istnieje już możliwość powiązania remarketingu z kontem Google merchant centre oraz feedem produktowym, co umożliwia bardziej precyzyjnie targetowanie reklam. Tym samym Google będzie walczyć o rynek reklamowy ecommerce także z firmami z segmentu RTB.

Szkolenie dla branży e-commerce

Firma Internet Planet jest organizatorem szkolenia z Google Adwords dedykowanego tylko sklepom internetowym. Pierwsza edycja odbędzie się w Warszawie 12 kwietnia. Na szkoleniu zaprezentowane zostaną funkcjonalności Google dedykowane e-commerce, jak również techniki pozwalające zbudować efektywną i sprzedażową kampanię dla sklepu internetowego.

Szkolenie Adwords dla Ecommerce to praktyczny warsztat na którym zaprezentowane zostaną krok po kroku wszystkie aspekty budowania efektywnych kampanii sprzedażowych dla sklepu internetowego. Dzięki ćwiczeniom oraz praktycznym wskazówkom uczestnicy wychodząc ze szkolenia są wyposażeni w cały zestaw umiejętności oraz gotowych do wdrożenia technik pozwalających :

  • wykorzystywać funkcjonalności Google Adwords, które podniosą sprzedaż/konwersje
  • rozpoznawać słowa kluczowe, które sprzedają
  • budować sprzedażowe teksty reklamowe
  • obniżać cenę za klik (płacić mniej za reklamy) i zwiększać zwrot z inwestycji ROI
  • przekształcać odwiedzających w kupujących
  • mierzyć skuteczność sprzedażową kampanii Adwords
  • strategicznie i długofalowo prowadzić działania reklamowe w wyszukiwarce

Szkolenie jest przeznaczone dla właścicieli sklepów internetowych oraz osób prowadzących kampanie Adwords w sklepach internetowych, które chcą samodzielnie optymalizować kampanie. Zapraszamy zarówno osoby początkujące, które dopiero zaczynają przygodę z Adwords jak i tych, którzy już prowadzą kampanie, ale chcą usystematyzować swoją wiedzę, zdobyć bezcenne informacje na temat praktycznego podejścia do prowadzenia kampanii oraz zwiększania skuteczności reklam (optymalizacja).

Program szkolenia obejmuje między innymi takie zagadnienia jak:

  • Cele kampanii Adwords
  • Struktura konta – budowanie sukcesu na solidnych podstawach
  • Typy dopasowania słów kluczowych i ich wykorzystanie
  • Strategia długiego ogona czyli najbardziej konwersyjne słowa kluczowe
  • Wykluczenia – najbardziej niedoceniany aspekt słów kluczowych
  • Ranking reklamy –  najważniejszy czynnik, którego Google nie ujawni
  • Wysokość deklarowanej ceny za kliknięcie a koszty kliknięcia
  • Wynik jakości
  • Copywriting czyli jak pisać sprzedażowe teksty reklamowe
  • Skuteczne strony docelowe

*Organizatorem szkolenia jest firma Internet Planet, specjalizująca się w marketingu konwersji w Google.

Szczegóły szkolenia „Google Adwords dla Ecommerce krok po Kroku” i rejestracja

Reklama

SCF 2017 Spring