Raport: 32% detalistów obawia się mobilnych oszustów

m-commerce online fraud

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Fraud Practice, liczba detalistów oferujących aplikację mobilną umożliwiającą zakupy online podwoiła się w ciągu ostatniego roku. Odsetek sklepów posiadających taką aplikację wzrósł z 21% do 54%. Stronę WWW dostosowaną do urządzeń mobilnych posiada już ponad połowa sklepów online.

Jednak podczas gdy rośnie popularność zakupów w kanale online, wzrasta też obawa przed oszustami. Według raportu „Mobile Payments and Fraud Survey”, detaliści coraz częściej zdają sobie też sprawę z konieczności posiadania wyspecjalizowanych narzędzi do ochrony przez internetowymi oszustami. Według badań, aż 32% sprzedawców uważa transakcje mobilne za obarczone większym ryzykiem niż tradycyjny e-handel. W zeszłym roku było ich jedynie 24%.

W tym samym czasie spada odsetek tych, którzy twierdzą, że do handlu mobilnego wystarczą standardowe zabezpieczenia przed oszustwem stosowane w e-commerce. Z zeszłorocznych 37% spadł on do 26%. 32% badanych twierdzi, że poświęca dużą uwagę zapobieganiu oszustwom, co stanowi prawie dwukrotnie wyższą wartość niż w ubiegłym roku.

„Organizacje coraz częściej zdają sobie sprawę z faktu, że kanał mobilny charakteryzuje się wyższym ryzykiem oszustwa, niż standardowy e-commerce. Co więcej, powszechna staje się świadomość konieczności korzystania ze specjalistycznych narzędzi służących do zapobiegania oszustwom w m-commerce, przeznaczonych stricte dla tego kanału sprzedaży” – tłumaczy David Montague, prezes The Fraud Practice.

Badanie „Mobile Payments and Fraud Survey” przeprowadzono między listopadem 2013 a styczniem 2014 roku. Według The Fraud Practice jest to najobszerniejsza analiza ryzyka dotycząca handlu mobilnego. Badaniem objęto ponad tysiąc detalistów z całego świata.

The Fraud Practice to organizacja specjalizująca się w doradztwie z zakresu płatności w e-commerce, zapobieganiu oszustwem oraz działalności kredytowej.

Reklama

SCF 2017 Spring