Raport: pięć powodów, dla których sklepy powinny posiadać aplikację mobilną

mobile_shopping

Dwie trzecie ze 140 milionów użytkowników smartfonów w USA woli kupować w sklepach, które oferują funkcjonalną aplikację mobilną. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu Apigee Institute.

Raport „The Mobile Mandate for Retail – Three criteria for making the most of mobile apps in retail” powstał w oparciu o badania przeprowadzone na grupie 1000 posiadaczy smartfonów. Według jego autorów, ponad 8 na 10 użytkowników tych urządzeń uważa, że zmieniły one ich podejście do zakupów. 15% ankietowanych opisuje tą zmianę jako niezwykle istotną. Według prognoz przedstawionych w raporcie, 90% posiadaczy smartfonów przewiduje, że do roku 2015 zmienią się ich zwyczaje zakupowe w kanale mobilnym. Zdecydowana większość oczekuje także dostosowania oferty sklepów tradycyjnych do wymagań kanału mobilnego.

Kluczowe wnioski płynące z raportu:

1. Konsumenci zdecydowanie częściej wybierają sklepy oferujące im zakupową aplikację mobilną. Takie preferencje deklaruje 66% ankietowanych. Spośród użytkowników najczęściej korzystających z aplikacji mobilnych, 84% wybierze sklep oferujący użyteczną aplikację.

2. Sklepy posiadające własną aplikację mobilną są dużo lepiej oceniane przez użytkowników smartfonów. Użytkownicy aplikacji zazwyczaj oceniają sklep, z którego aplikacji korzystają o 23% wyżej.

3. 81% konsumentów twierdzi, że aplikacje zmieniły ich podejście do zakupów. 79% spodziewa się, że ta zmiana stanie się jeszcze bardziej wyraźna na przestrzeni kolejnych dwóch lat.

4. Właściciele smartfonów są zgodni co do najważniejszych funkcji aplikacji zakupowych. Za najistotniejsze aspekty aplikacji uznano interfejs i wyszukiwanie punktów sprzedaży. 50% ankietowanych twierdzi, że te funkcje są z punktu widzenia użytkownika „krytyczne”.

5. Digital leaders outperform on key market metrics. Across 1,321 large companies, “digital leaders” (enterprises with above average competency deploying apps, using data analytics, and operating APIs) are 21% more likely to outperform on key market metrics including gross revenue and customer satisfaction. The retail segment, while smaller, saw the same pattern of results.

5. Liderzy usług cyfrowych osiągają lepsze wyniki biznesowe. Według autorów raportu, spośród 1,321 firm te określone mianem „digital leaders” mają o 21% większe szanse na prześcignięcie konkurencji według standardowych wskaźników rynkowych.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją artykułu w serwisie Evigo.com

Reklama

SCF 2017 Spring